Millora l’equitat en les franges baixes dels alumnes de sisè de primària en més de 10 punts

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La consellera d’Ensenyament ha destacat, aquest dilluns 15 de juny, que des de 2009 fins el 2015, la diferència de resultats entre alumnes situats al nivell baix d’assoliment de competències bàsiques s’ha reduït en 10 punts o més. D’aquesta manera, es posa de manifest que ha millorat l’equitat en les franges baixes dels alumnes de sisè de primària. .
 
Així doncs aquest objectiu de tenir un màxim del 15% d’alumnes en la franja baixa s’ha assolit i consolidat en totes les àrees avaluades excepte en la d’anglès (un 16,4%). Entre el 2009 i el 2015, el decrement de la puntuació de l’alumnat que es troba en la franja baixa ha estat de 9,6 punts en llengua castellana (de 24,4% s’ha passat a 14,8%), de 14,5 en castellana (de 28,7% a 14,2%), de 19,1 en llengua anglesa (de 35,5% a 16,4%) i de 10 en matemàtiques (de 24,2% a 14,2%).
 
Irene Rigau ha explicat que aquests resultats s’han aconseguit amb la posada en marxa de diferents accions d’acord amb les necessitats de cada centre perquè cadascun avanci en el seu procés de millora. Amb mesures i suports intensius, com les auditories pedagògiques i la redefinició de centres; amb mesures i suports addicionals, com les orientacions per als centres per al seguiment del Suport Escolar Personalitzat (SEP) i el Programa Intensiu de Millora (PIM); la 6a hora en centres d’alta complexitat i ZER i els projectes escoles Tàndem i Magnet; i amb mesures i suports universals, com els documents de competències bàsiques, formació, xarxa de competències bàsiques, el pla de l’Impuls de la Lectura, i diferents programes de millora. La consellera ha exposat que han incidit positivament “les mesures i suports que s’han afegit al funcionament general del centre i que han permès que determinats col·lectius passin de la franja baixa a la franja mitja, i de la franja mitja a l’alta”.
 
La consellera d’Ensenyament ha expressat que les proves de sisè permeten valorar l’estat d’un sistema educatiu i que són un estímul per als alumnes, les famílies i els centres. I ha remarcat que el Departament vol seguir mantenint en un futur, malgrat l’existència de les revàlides que proposa la Lomce.
 
Reforç de l’expressió escrita
La consellera Rigau ha exposat que els resultats d’enguany evidencien la millora en l’àmbit de la competència lectora, tant en llengua catalana com en llengua castellana. Aquest fet, ha expressat, reflecteix la tasca feta a través del programa d’Impuls a la Lectura dut a terme des del Departament d’Ensenyament. Però per contra les proves han permès detectar que la millora no es reflecteix a l’expressió escrita. Per aquest motiu, Rigau ha avançat que properament Ensenyament presentarà el programa Ara escric per reforçar aquesta àrea lingüística. “Vam posar molt interès en l’Impuls a la lectura com a porta del coneixement. Progressem cada any en competència lectora, però no en canvi en expressió escrita i per això properament presentarem un programa que es diu Ara escric, perquè després del llegir ve l’escriure”, i ha afegit que “està pensat per primària i secundària, i creiem que tindrà un impacte molt positiu, tant en català com en castellà”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres