L'Agència de Salut Pública de Catalunya estudia les declaracions saludables en l'etiquetatge de més de 3.000 aliments

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) ha presentar aquesta setmana un estudi sobre l’avaluació de les declaracions saludables en els aliments. El treball ha avaluat les declaracions presents en l’etiquetatge de més de 3.000 aliments comercialitzats a Catalunya, un cop finalitzada l’avaluació de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària. Com a principal conclusió, l’estudi indica que un 5,5% dels productes presenten una o més declaracions de propietats saludables. 
 
Per a fer l’estudi, es van identificar un total de 400 declaracions de propietats saludables. La gran majoria de les declaracions existents (62%) feien referència a les funcions dels nutrients, vitamines i minerals.
 
L’estudi, encarregat a la Universitat de Barcelona per part de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària, s’ha presentat en el marc del 7è Workshop d’avaluació del risc a la cadena alimentària: De l’Avaluació a la Comunicació, que ha tingut lloc avui al Campus de l’Alimentació de Torribera, a Santa Coloma de Gramenet. En la jornada també s’ha presentat l’informe del Comitè Científic Assessor de Seguretat Alimentària sobre ‘La seguretat de la cafeïna en l’alimentació’ i els materials elaborats en base a aquest informe, que dóna recomanacions per a la població i posa èmfasi en el consum de begudes energètiques amb un contingut elevat de cafeïna.
 
D’altra banda, la sessió també ha servit per recordar la necessitat de transmetre a la ciutadania que, amb l’arribada de la calor, cal extremar les mesures d’higiene en la manipulació d’aliments per a evitar toxoinfeccions alimentàries. Per a aconseguir-ho, cal respectar les quatre normes bàsiques de la manipulació segura -netejar, separar, cuinar i refredar- i garantir una bona higiene de les mans.
 
La jornada, que ha comptat amb més de 120 assistents, ha estat presentada conjuntament pel Director de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària, Alfons Vilarrasa, i pel Director del Campus de l’Alimentació de Torribera, Marius Rubiralta. En aquesta cita periòdica, l’ASPCAT posa en contacte el mon científic, la indústria alimentària i les administracions, creant un espai que vol servir per a l’intercanvi de coneixements i experiències i contribuir a incrementar el nivell de seguretat alimentària a Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres