Francesc Homs ha participat aquest dissabte a la jornada "Benvinguts al futur" que ha tingut lloc a Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El membre de l’Executiva Nacional de Convergència Democràtica de Catalunya, i conseller de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Francesc Homs ha participat aquest dissabte 4 de juliol a la jornada organitzada per CDC de la Conca de Barberà,  “Benvinguts al futur”.

Acompanyat del president comarcal de CDC de la Conca, David Rovira, el Conseller va intercanviar idees i opinions amb la vintena de persones que van participat de la jornada de treball: “el nostre propòsit amb aquestes jornades és parar l’orella; conèixer de prop quines son les inquietuds de la gent del nostre país, però també fer arribar a tothom què ens hi juguem el 27 S i perquè Catalunya guanyaria infinitament si fos un Estat independent”.

Homs va remarcar que Catalunya ha arribat a aquest punt sense retorn, després de treballar més de 30 anys per aconseguir petites fites que li han estat sempre denegades: “Nosaltres varem defensar la Democràcia com els primers. Sempre hem fet propostes al Govern espanyol per trobar l’ encaix entre Catalunya i Espanya. Però sempre ens han donat amb la porta al nassos. Ara ja no hi ha tom enrere”.

Homs va fer un repàs de la realitat social de Catalunya i el resultat és decebedor : “no podem continuar amb aquesta fórmula, en la que Catalunya demana sisplau a Espanya uns diners  propis, que l’ altra li deixa fent-li un favor i després li ha de retornar amb interessos. No, el nostre país el mereix poder créixer lliurement, i posar-se a l’ alçada d’ altres països desenvolupats d’ Europa”.

El conseller va recordar que l’actual, és un moment històric, i que les eleccions del 27 S no tindran una revàlida al cap de quatre anys “ ens hi juguem molt” i va destacar la importància de treballar tots junts “sense mirar adjectius polítics d’ etiquetatge” sinó sumar, multiplicar les forces “entre tots aquells que desitgem un Estat propi”.

Cal recordar que les propostes que surten de les jornades de treball que simultàniament també es feien a Tarragona, amb el Conseller Santi Vila, a Riudoms amb el coordinador general de CDC Josep Rull,  i al Vendrell, amb Francesc Sánchez, responsable de Règim Intern i Comunicació de Convergència Democràtica de Catalunya,  es concretaran en unes conclusions que es traslladaran a la Convenció Nacional que CDC ha organitzat pel cap de setmana del 18 i 19 de juliol on es treballaran de cara al 27S.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres