Punt culminant de l’onada de calor

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La temperatura màxima de dilluns 6 de juliol a l’Espluga de Francolí va ser 38,8ºC
L’onada de calor que fa dies que afecta Catalunya ha tornat a provocar valors molt elevats de temperatura al llarg de la jornada d’aquest dilluns. Per tercer dia consecutiu, la màxima s’ha situat per sobre els 35ºC a bona part del país, amb l’excepció de la franja litoral i els relleus més importants del país. Els valors més elevats han superat lleugerament els 40 ºC en alguns sectors del prelitoral gironí (especialment a la Selva) i en punts del pla de Bages, el pla de Lleida o la conca de Tremp.
Més de la meitat de les estacions de la XEMA han superat el llindar de perill per calor (percentil 98 de la temperatura màxima diària d’estiu), especialment aquelles situades al centre i nord del país.
Cal destacar especialment els 40,4 ºC d’Olot (la Garrotxa), ja que es tracta de la temperatura més alta que ha mesurat mai aquesta estació instal·lada l’any 1998, superant els 40,1ºC registrats tant diumenge 5 de juliol com el 25 d’agost de l’any 2000.
Predicció pels pròxims dies
La predicció per aquest dimarts 7 de juliol vindrà novament marcada per les temperatures molt elevades, amb un ambient tòrrid arreu. Les màximes encara podran pujar una mica més, sobretot a l’interior del país, tot i que a l’extrem nord-est de Catalunya baixaran lleugerament respecte les de dilluns. S’espera que arribin a valors d’entre 32 i 37 ºC al litoral i al Pirineu i d’entre 37 i 42 ºC a la resta del territori.
Dimecres 8 la temperatura baixarà moderadament i, malgrat que es mantindrà l’ambient molt calorós, les màximes podran davallar entre 3 i 6 ºC en general. Dijous dia 9 la temperatura encara podrà baixar una mica més, i es normalitzarà per l’època de l’any.
La predicció a mitjà termini indica una nova pujada de la temperatura de cara al proper cap de setmana, tot i que no s’assoliran els valors d’aquests dies.
Amb aquesta predicció el Servei Meteorològic de Catalunya manté l’avís per onada de calor fins dimecres 8 de juliol.
L’onada de calor que fa dies que afecta Catalunya ha tornat a provocar valors molt elevats de temperatura al llarg de la jornada d’aquest dilluns. Per tercer dia consecutiu, la màxima s’ha situat per sobre els 35ºC a bona part del país, amb l’excepció de la franja litoral i els relleus més importants del país. Els valors més elevats han superat lleugerament els 40 ºC en alguns sectors del prelitoral gironí (especialment a la Selva) i en punts del pla de Bages, el pla de Lleida o la conca de Tremp.
Més de la meitat de les estacions de la XEMA han superat el llindar de perill per calor (percentil 98 de la temperatura màxima diària d’estiu), especialment aquelles situades al centre i nord del país.
Cal destacar especialment els 40,4 ºC d’Olot (la Garrotxa), ja que es tracta de la temperatura més alta que ha mesurat mai aquesta estació instal·lada l’any 1998, superant els 40,1ºC registrats tant diumenge 5 de juliol com el 25 d’agost de l’any 2000.
Predicció pels pròxims dies
La predicció per aquest dimarts 7 de juliol vindrà novament marcada per les temperatures molt elevades, amb un ambient tòrrid arreu. Les màximes encara podran pujar una mica més, sobretot a l’interior del país, tot i que a l’extrem nord-est de Catalunya baixaran lleugerament respecte les de dilluns. S’espera que arribin a valors d’entre 32 i 37 ºC al litoral i al Pirineu i d’entre 37 i 42 ºC a la resta del territori.
Dimecres 8 la temperatura baixarà moderadament i, malgrat que es mantindrà l’ambient molt calorós, les màximes podran davallar entre 3 i 6 ºC en general. Dijous dia 9 la temperatura encara podrà baixar una mica més, i es normalitzarà per l’època de l’any.
La predicció a mitjà termini indica una nova pujada de la temperatura de cara al proper cap de setmana, tot i que no s’assoliran els valors d’aquests dies.
Amb aquesta predicció el Servei Meteorològic de Catalunya manté l’avís per onada de calor fins dimecres 8 de juliol.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
