Els Amics dels Gegants ja han marxat cap a les Illes Açores

Els 37 montblanquins preparats per pujar a l'avió
Els 37 montblanquins preparats per pujar a l'avió
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Amics dels Gegants de Montblanc aquest dimarts 7 de juliol, de bon matí, emprenien el viatge cap a les Illes Açores, un viatge d’intercanvi cultural del tot especial i extraordinari, amb motiu de la participació a les Fetes do Espíritu Santo de la capital de la Illes Açores, i que per primera vegada seran els montblanquins que portaran la cultura popular catalana oceà Atlàntic endins fins a la Ciutat de Ponta Delgada.

El grup de 37 montblanquins emprenien avui el viatge amb avió però val a dir que ja el passat 10 de juny els Gegants van iniciar el llarg trajecte, primer per carretera fins a Lisboa i des d’allí amb ferry fins a les Illes Açores. El 30 de juny els Veguers de Montblanc eren rebuts a destí per part de l’Associaçao Tradiçoes, amfitrions d’aquest intercanvi.

Durant 7 dies gaudiran d’un intercanvi cultural que els ha preparat la colla de la capital de les Illes Açores, per tal que coneguin aquest destí a més de la participació a les festes més important, les Fetes do Espíritu Santo.

Els Veguers de Montblanc donaran a conèixer la tradició gegantera de Catalunya i actuaran en dos dels principals actes de les festes: el divendres 10 de juliol a la nit, en una presentació a ple centre històric de la ciutat; i dissabte 11 de juliol durant tota la jornada central de les festes, cal destacar la presència a la processó solemne de les Fetes Do Espíritu Santo, obrint aquest esdeveniment acompanyant a l’Associaçao Tradiçoes, tot un fet extraordinari i que serà tot un honor pels Amics dels Gegants de Montblanc.

El retorn dels montblanquins està previst pel dilluns 13 de juliol.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres