Els Amics dels Gegants ja han marxat cap a les Illes Açores

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els Amics dels Gegants de Montblanc aquest dimarts 7 de juliol, de bon matí, emprenien el viatge cap a les Illes Açores, un viatge d’intercanvi cultural del tot especial i extraordinari, amb motiu de la participació a les Fetes do Espíritu Santo de la capital de la Illes Açores, i que per primera vegada seran els montblanquins que portaran la cultura popular catalana oceà Atlàntic endins fins a la Ciutat de Ponta Delgada.
El grup de 37 montblanquins emprenien avui el viatge amb avió però val a dir que ja el passat 10 de juny els Gegants van iniciar el llarg trajecte, primer per carretera fins a Lisboa i des d’allí amb ferry fins a les Illes Açores. El 30 de juny els Veguers de Montblanc eren rebuts a destí per part de l’Associaçao Tradiçoes, amfitrions d’aquest intercanvi.
Durant 7 dies gaudiran d’un intercanvi cultural que els ha preparat la colla de la capital de les Illes Açores, per tal que coneguin aquest destí a més de la participació a les festes més important, les Fetes do Espíritu Santo.
Els Veguers de Montblanc donaran a conèixer la tradició gegantera de Catalunya i actuaran en dos dels principals actes de les festes: el divendres 10 de juliol a la nit, en una presentació a ple centre històric de la ciutat; i dissabte 11 de juliol durant tota la jornada central de les festes, cal destacar la presència a la processó solemne de les Fetes Do Espíritu Santo, obrint aquest esdeveniment acompanyant a l’Associaçao Tradiçoes, tot un fet extraordinari i que serà tot un honor pels Amics dels Gegants de Montblanc.
El retorn dels montblanquins està previst pel dilluns 13 de juliol.
El grup de 37 montblanquins emprenien avui el viatge amb avió però val a dir que ja el passat 10 de juny els Gegants van iniciar el llarg trajecte, primer per carretera fins a Lisboa i des d’allí amb ferry fins a les Illes Açores. El 30 de juny els Veguers de Montblanc eren rebuts a destí per part de l’Associaçao Tradiçoes, amfitrions d’aquest intercanvi.
Durant 7 dies gaudiran d’un intercanvi cultural que els ha preparat la colla de la capital de les Illes Açores, per tal que coneguin aquest destí a més de la participació a les festes més important, les Fetes do Espíritu Santo.
Els Veguers de Montblanc donaran a conèixer la tradició gegantera de Catalunya i actuaran en dos dels principals actes de les festes: el divendres 10 de juliol a la nit, en una presentació a ple centre històric de la ciutat; i dissabte 11 de juliol durant tota la jornada central de les festes, cal destacar la presència a la processó solemne de les Fetes Do Espíritu Santo, obrint aquest esdeveniment acompanyant a l’Associaçao Tradiçoes, tot un fet extraordinari i que serà tot un honor pels Amics dels Gegants de Montblanc.
El retorn dels montblanquins està previst pel dilluns 13 de juliol.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
