Els montblanquins ja poden fer ús del parc de salut i de la pista de petanca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L'Ajuntament de Montblanc ha posat en marxa la dinamització del parc de salut, subvencionat per la Diputació de Tarragona, i la pista de petanca instal·lats a la Plaça Xavier Huguet, a les rodalies del Casal d'Avis i el Centre de dia.
Aquesta setmana, a través d'una demostració de la utilització dels deu aparells a una vintena d'avis de l'associació de jubilats per part d'una fisioterapeuta, s'ha donat a conèixer l'ús de l'espai lúdic i de salut especialment dissenyat per a la gent gran. De moment, ja es pot fer ús de les instal·lacions, tot i que està previst el desenvolupament del projecte de la plaça amb un millor condicionament.
Les instal·lacions estan pensades perque els avis puguin realitzar activitats físiques a l'exterior, millorant així no només les seves capacitats motrius i cognitives sinó que també afegeix un component lúdic i social, ja que permet que diferents usuaris es relacionin i puguin treballar al mateix temps.
Cada aparell del parc permet millorar algunes de les capacitats físiques i psíquiques que, amb l'edat, inevitablement van minvant. Amb moviments senzills de les extremitats i de la vista es treballa l'equilibri, la coordinació, la força, la flexibilitat, l'agilitat, la memòria o la resistència cardiovascular que resulten útils per a conservar l'autonomia de cada persona i per a facilitar les activitats de la vida diària, com dutxar-se, vestir-se, prevenir caigudes o pujar i baixar escales.
Durant l'estiu, l'Ajuntament de Montblanc, en coordinació amb el Centre d'Assistència Primària i l'associació de jubilats, posarà en circulació fulletons informatius per a la utilització de les instal·lacions, tant de forma autònoma com per a participar a partir del mes de setembre de diverses jornades dirigides per fisioterapeutes per a gent amb diferents graus de dependència.
Aquesta setmana, a través d'una demostració de la utilització dels deu aparells a una vintena d'avis de l'associació de jubilats per part d'una fisioterapeuta, s'ha donat a conèixer l'ús de l'espai lúdic i de salut especialment dissenyat per a la gent gran. De moment, ja es pot fer ús de les instal·lacions, tot i que està previst el desenvolupament del projecte de la plaça amb un millor condicionament.
Les instal·lacions estan pensades perque els avis puguin realitzar activitats físiques a l'exterior, millorant així no només les seves capacitats motrius i cognitives sinó que també afegeix un component lúdic i social, ja que permet que diferents usuaris es relacionin i puguin treballar al mateix temps.
Cada aparell del parc permet millorar algunes de les capacitats físiques i psíquiques que, amb l'edat, inevitablement van minvant. Amb moviments senzills de les extremitats i de la vista es treballa l'equilibri, la coordinació, la força, la flexibilitat, l'agilitat, la memòria o la resistència cardiovascular que resulten útils per a conservar l'autonomia de cada persona i per a facilitar les activitats de la vida diària, com dutxar-se, vestir-se, prevenir caigudes o pujar i baixar escales.
Durant l'estiu, l'Ajuntament de Montblanc, en coordinació amb el Centre d'Assistència Primària i l'associació de jubilats, posarà en circulació fulletons informatius per a la utilització de les instal·lacions, tant de forma autònoma com per a participar a partir del mes de setembre de diverses jornades dirigides per fisioterapeutes per a gent amb diferents graus de dependència.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
