El Consell de Ministres va aprovar el pla de desviament voluntari de vehicles pesants a les autopistes de peatge

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Consell de Ministres va aprovar en la seva reunió del passat dia 3 de juliol els convenis entre l’Administració General de l’Estat i les concessionàries de les autopistes per tal de posar en marxa el desviament voluntari de tràfic pesant de les carreteres convencionals a les autopistes de peatge.
La mesura persegueix que els transportistes que fan servir per a la seva activitat vehicles pesants -de quatre o més eixos- utilitzin les autopistes de peatge allà on siguin una millor alternativa a la carretera convencional, i per això els oferirà una bonificació de fins al 50% del peatge.
En el conjunt de l’Estat, la prova pilot es realitzarà en sis trams de carretera, amb una longitud total de 318 quilòmetres, i es calcula que podrà beneficiar més d’1,3 milions de vehicles pesants.
Per poder acollir-se a les bonificacions, els vehicles han de disposar de dispositiu de telepeatge. Els càlculs realitzats pel Ministeri de Foment estimen que l’estalvi de costos dels desviaments alternatius podria arribar al voltant de 53.000 euros diaris, el que representa més de 7,4 milions d’euros per a la prova pilot, que es perllongarà durant 5 mesos.
A la nostra comarca, aquesta mesura afecta el tram de carretera entre Lleida i Montblanc, on els vehicles pesants podran desviar-se a l’AP-2 per anar a Lleida i evitar així la N-240. D’aquesta forma millorarà la seguretat viària a la nacional, on són diversos els accidents de circulació que s’hi produeixen.
Així, en el tram de carretera Lleida-Montblanc, es calcula que la mesura podrà beneficiar més de 145.000 vehicles pesats. L’estalvi de cost estimat pel Ministeri de Foment per a aquest tram és de 5,85 euros per vehicle i recorregut. Els transportistes que prenguin l’alternativa de pagament s’estalviaran 16 minuts de conducció respecte els 43 minuts estimats per al recorregut per la carretera N-240.
La mesura persegueix que els transportistes que fan servir per a la seva activitat vehicles pesants -de quatre o més eixos- utilitzin les autopistes de peatge allà on siguin una millor alternativa a la carretera convencional, i per això els oferirà una bonificació de fins al 50% del peatge.
En el conjunt de l’Estat, la prova pilot es realitzarà en sis trams de carretera, amb una longitud total de 318 quilòmetres, i es calcula que podrà beneficiar més d’1,3 milions de vehicles pesants.
Per poder acollir-se a les bonificacions, els vehicles han de disposar de dispositiu de telepeatge. Els càlculs realitzats pel Ministeri de Foment estimen que l’estalvi de costos dels desviaments alternatius podria arribar al voltant de 53.000 euros diaris, el que representa més de 7,4 milions d’euros per a la prova pilot, que es perllongarà durant 5 mesos.
A la nostra comarca, aquesta mesura afecta el tram de carretera entre Lleida i Montblanc, on els vehicles pesants podran desviar-se a l’AP-2 per anar a Lleida i evitar així la N-240. D’aquesta forma millorarà la seguretat viària a la nacional, on són diversos els accidents de circulació que s’hi produeixen.
Així, en el tram de carretera Lleida-Montblanc, es calcula que la mesura podrà beneficiar més de 145.000 vehicles pesats. L’estalvi de cost estimat pel Ministeri de Foment per a aquest tram és de 5,85 euros per vehicle i recorregut. Els transportistes que prenguin l’alternativa de pagament s’estalviaran 16 minuts de conducció respecte els 43 minuts estimats per al recorregut per la carretera N-240.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
