Dades positives en la recollida de residus municipals durant el segon trimestre de l’any a la comarca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El model de recollida selectiva ha anat implementant-se d’any en any i les dades han anat creixent positivament. En aquests moments, la Conca de Barberà es situa com una de les comarques que més recicla de Catalunya i aquest model eficient de reciclatge es deu a la participació dels ciutadans en aquest projectet.

Segons les dades, durant el segon trimestre del 2015 la nostra comarca ha augmentat progressivament pel que fa al percentatge de recuperació de residus generats i separats selectivament, i ha aconseguit la positiva dada del 49,02%. A més, la comarca té una producció més baixa de residus per càpita, que es situa en un 1,36 kg/hab/dia, en comparació amb la dada catalana, que està en 1,47 kg/hab/dia. Per tant, generem menys residus per habitant i, els que generem, els separem més selectivament, aconseguint així un percentatge més alt que la resta de Catalunya.

En aquest segon trimestre de 2015 s’han recollit 2.580,52 tones de residus municipals a la Conca de Barberà procedents de la recollida selectiva de residus municipals, de les quals 553,8 tones de residus són procedents de deixalleries comarcals i serveis mòbils.

Comparant aquesta xifra amb els quilograms recollits durant el mateix període de temps de l’any 2014, podem destacar que hi ha hagut un increment de les deixalleries en un 6,22% i un augment del vidre del 23,12%. Tot i això, trobem una davallada molt important del cartró comercial del 18,77 %, una tendència a la baixa que es segueix des d’aquests últims anys en molts municipis de la comarca, a causa de la reducció del consum en els comerços locals.

A través de les dades que es presenten en aquest informe, es pot observar la reducció del consum de productes; una de les conseqüències de la crisi econòmica, que ha moderat l’augment de producció de residus i ha causat els percentatges d’augment de recollida de residus.

També cal destacar una tendència positiva de la població a recollir selectivament les seves escombraries, consolidant així aquest sistema, ja que de tots els residus que generem se’n recupera gairebé la meitat de manera selectiva, ja que estem en un 49,02% de recuperació de residus. La causa d’això és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.

La tasca del conjunt dels vint-i-dos municipis de la comarca suposa una feina cabdal de reciclatge, amb l’objectiu de preservar el medi ambient, fomentar la reducció i separació de residus, i aconseguir una comarca més sostenible.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres