Ensenyament potencia l’escriptura a partir del curs vinent

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Potenciar l’escriptura com a matèria transversal en totes les assignatures a partir del curs vinent és l’objectiu del nou programa Ara Escric. “La qualitat de l’escriptura la reclamem per totes les competències, és totalment transversal, és la competència mare, com la lectura” ha afirmat la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, qui ha afegit que “ensenyar a escriure bé és anar a favor de l’alumne, perquè a través de l’escriptura demostrarà el que ha après i això va a favor d’ell”.
El programa Ara Escric té com a finalitat millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic i, així, afavorir l’èxit educatiu. A través de l’Ara Escric, es donarà eines i suport als docents per actualitzar les metodologies de la didàctica de l’escriptura. Tal com ha assenyalat la consellera Rigau, “l’aprenentatge de l’escriptura i la lectura t’acompanyaran al llarg de la vida i marcaran el teu currículum vital, no només l’escolar; és a través de l’escriptura que acabes demostrant el que has après”. També ha destacat que l’escriptura “avui dia ha tornat a prendre gran força i les tecnologies han tornat a posar el valor que li pertoca, sobretot pel que fa a la seva qualitat”.
El programa defineix objectius específics per als alumnes, professors, projecte educatiu, famílies i món literari. En aquest sentit, la consellera ha destacat que el programa preveu que els alumnes incrementin el seu temps en l’escriptura o que sàpiguen perquè s’escriu i per qui s’escriu. Pel que fa al professorat, Rigau ha remarcat que “el mestre és un model davant dels alumnes, i ho és parlat i ho és escrivint”. També ha explicat que “estem demanat que el centre incorpori en els seu projecte educatiu l’escriptura i les estratègies d’expressió escrita en totes les àrees i matèries” i que “creiem que les famílies han de conèixer la metodologia”.
L’Ara Escric es fonamenta en tres eixos. El primer, aprendre a escriure, preveu l’aprenentatge inicial de l’escriptura (educació infantil i primària), el procés de la composició escrita, les seves fases i la reflexió sobre la llengua, i el coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat. El segon, escriure per aprendre, amb l’escriptura com a eina d’aprenentatge i de construcció de coneixement, i també com una estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries. I el tercer, escriure per crear i transmetre el pensament, que vol potenciar l’hàbit de l’escriptura personal i el plaer d’escriure, i l’escriptura creativa, amb la literatura com a model.
El programa Ara Escric té com a finalitat millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic i, així, afavorir l’èxit educatiu. A través de l’Ara Escric, es donarà eines i suport als docents per actualitzar les metodologies de la didàctica de l’escriptura. Tal com ha assenyalat la consellera Rigau, “l’aprenentatge de l’escriptura i la lectura t’acompanyaran al llarg de la vida i marcaran el teu currículum vital, no només l’escolar; és a través de l’escriptura que acabes demostrant el que has après”. També ha destacat que l’escriptura “avui dia ha tornat a prendre gran força i les tecnologies han tornat a posar el valor que li pertoca, sobretot pel que fa a la seva qualitat”.
El programa defineix objectius específics per als alumnes, professors, projecte educatiu, famílies i món literari. En aquest sentit, la consellera ha destacat que el programa preveu que els alumnes incrementin el seu temps en l’escriptura o que sàpiguen perquè s’escriu i per qui s’escriu. Pel que fa al professorat, Rigau ha remarcat que “el mestre és un model davant dels alumnes, i ho és parlat i ho és escrivint”. També ha explicat que “estem demanat que el centre incorpori en els seu projecte educatiu l’escriptura i les estratègies d’expressió escrita en totes les àrees i matèries” i que “creiem que les famílies han de conèixer la metodologia”.
L’Ara Escric es fonamenta en tres eixos. El primer, aprendre a escriure, preveu l’aprenentatge inicial de l’escriptura (educació infantil i primària), el procés de la composició escrita, les seves fases i la reflexió sobre la llengua, i el coneixement dels gèneres textuals i la seva funcionalitat. El segon, escriure per aprendre, amb l’escriptura com a eina d’aprenentatge i de construcció de coneixement, i també com una estratègia transversal per a la millora del rendiment escolar a totes les àrees i matèries. I el tercer, escriure per crear i transmetre el pensament, que vol potenciar l’hàbit de l’escriptura personal i el plaer d’escriure, i l’escriptura creativa, amb la literatura com a model.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
