La Conca de Barberà, sisena comarca de Catalunya amb un índex més alt de recollida selectiva

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Agència de Residus de Catalunya ha publicat recentment les dades de residus municipals corresponents a l’any 2014. En aquest informe figura que la Conca de Barberà ha estat la sisena comarca de Catalunya que més ha recollit selectivament, amb un percentatge del 50,13%.
Cal dir que aquest percentatge és recollida selectiva bruta, vol dir que no s’hi han descomptat els impropis que es generen en la matèria orgànica (contenidor marró) i en els envasos (contenidor groc). Els impropis són tots els aquells residus que es dipositen en el contenidor no adequat. No obstant, la Conca de Barberà també ocupa la sisena posició en recollida selectiva neta, i en ambdós casos, sobrepassem la mitjana de Catalunya.
- Mitjana de Catalunya RS bruta: 38,35%
- Mitjana de la Conca de Barberà RS bruta: 50,13%
- Mitjana de Catalunya RS neta: 31,24%
- Mitjana de la Conca de Barberà RS neta: 37%
Són dades molt positives però cal continuar amb les campanyes de sensibilització als ciutadans per fomentar la recollida selectiva. La propera que es posarà en marxa serà el repartiment de cubells adaptats per a la recollida de matèria orgànica pels grans productors: restaurants, escoles amb menjador escolar, etc.
Cal dir que aquest percentatge és recollida selectiva bruta, vol dir que no s’hi han descomptat els impropis que es generen en la matèria orgànica (contenidor marró) i en els envasos (contenidor groc). Els impropis són tots els aquells residus que es dipositen en el contenidor no adequat. No obstant, la Conca de Barberà també ocupa la sisena posició en recollida selectiva neta, i en ambdós casos, sobrepassem la mitjana de Catalunya.
- Mitjana de Catalunya RS bruta: 38,35%
- Mitjana de la Conca de Barberà RS bruta: 50,13%
- Mitjana de Catalunya RS neta: 31,24%
- Mitjana de la Conca de Barberà RS neta: 37%
Són dades molt positives però cal continuar amb les campanyes de sensibilització als ciutadans per fomentar la recollida selectiva. La propera que es posarà en marxa serà el repartiment de cubells adaptats per a la recollida de matèria orgànica pels grans productors: restaurants, escoles amb menjador escolar, etc.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
