L'Ajuntament de Montblanc demana el manteniment de l'ambulància medicalitzada i del corresponent metge

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El passat dimecres 29 de juliol el Ple de l'Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat demanar a la Generalitat de Catalunya el manteniment de l'ambulància medicalitzada TM01 i de la figura del metge que es troba realitzant torn de 12 hores diàries.
Aquesta moció s'ha presentat perquè el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) vol desdoblar l'ambulància medicalitzada TM01 de Montblanc, convertint-la en una ambulància USVAI, que tindria només infermeria, i suprimiria la figura del metge actual que realitza 12 hores diàries, el qual el desplaçaria en un Vehicle d'Intervenció Ràpida (VIR) situat a Alcover.
Segons manifesta l'Ajuntament de Montblanc, el municipi hauria de disposar d'una UVI mòbil com l'actual, amb metge i infermera per atendre al moment el pacient greu, ja que tota la Conca de Barberà disposa d'una població rural molt dispersa i amb isocrones d'arribada a hospitals superiors a 45 minuts.
També s'assenyala que, si bé és cert que el SEM disposa d'atenció urgent amb recursos aeris (helicòpter), aquest és inoperatiu amb males condicions climatològiques, sobretot a l'hivern, amb vent i boira. A més, no s'ha tingut en compte els importants nusos comunicacionals, com són l'AP-2 i la C-14 i la N-240, com a vies amb una important densitat de vehicles i camions i amb una alta sinistralitat.
Aquesta moció s'ha presentat perquè el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) vol desdoblar l'ambulància medicalitzada TM01 de Montblanc, convertint-la en una ambulància USVAI, que tindria només infermeria, i suprimiria la figura del metge actual que realitza 12 hores diàries, el qual el desplaçaria en un Vehicle d'Intervenció Ràpida (VIR) situat a Alcover.
Segons manifesta l'Ajuntament de Montblanc, el municipi hauria de disposar d'una UVI mòbil com l'actual, amb metge i infermera per atendre al moment el pacient greu, ja que tota la Conca de Barberà disposa d'una població rural molt dispersa i amb isocrones d'arribada a hospitals superiors a 45 minuts.
També s'assenyala que, si bé és cert que el SEM disposa d'atenció urgent amb recursos aeris (helicòpter), aquest és inoperatiu amb males condicions climatològiques, sobretot a l'hivern, amb vent i boira. A més, no s'ha tingut en compte els importants nusos comunicacionals, com són l'AP-2 i la C-14 i la N-240, com a vies amb una important densitat de vehicles i camions i amb una alta sinistralitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
