Demà arriba el concert de cloenda de les IV Nits Musicals a la Brufaganya

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El concert de cloenda del cicle d’enguany anirà a càrrec de Terrassa 48. Orquestra de cambra, que actuarà al santuari de Sant Magí de la Brufaganya demà dissabte dia 8 d’agost.

Es poden reservar les entrades a www.brufaganya.cat.  A partir de mitja tarda hi ha un servei d’entrepans i begudes a l’esplanada del santuari. Després del concert l’organització obsequiarà amb xocolata desfeta, coca i pa torrat totes les persones que hagin assistit al concert.

Programa
El programa d’aquest concert ens permet realitzar un petit viatge des de la música de casa nostra fins a partitures escrites per compositors relacionats amb la considerada ciutat de la música. Seran dues parts de concert ben diferenciades a nivell temàtic, però que ens permetran gaudir del fet musical d’aquests dos indrets.

La primera part està dedicada a música escrita per part de compositors catalans, amb estrenes i recuperacions “oblidades” en biblioteques. La Simfonia en Re M de Josep Fàbrega és una partitura recuperada en la Biblioteca de Vilafranca i que enguany volem que torni a “veure la llum”. Música d’un violinista i compositor barceloní del XVIII amb clares influències de la música escrita per Haydn, que ja arribava a certs punt del nostre país, i amb unes línies melòdiques i rítmiques realment per gaudir-ne. El 1815 naixia a Cameles (Rosselló) Andreu Toron, “l’inventor” de la tenora actual. Un instrument amb una sonoritat única i que, segons Juli Garreta, “només hi ha un instrument al món que pugui donar un crit de joia o de dolor, amb veu humana, i aquest és la tenora”. El nostre homenatge a aquest instrument en l’estrena de l’obra Sant Magí de Brufaganya, de Marcel Casellas, músic, compositor i pedagog de la nostra música tradicional, amb la tenora de Jordi Figaró, gran impulsor d’aquest instrument.

I en la segona part del concert ens traslladem a la ciutat de Viena de la mà de tres compositors que marcaren la música de les seves èpoques: de W. A. Mozart escoltarem una de les seves obres de joventut, plena d’una música fresca i juganera: el Divertimento en Fa KV. 138. Amb ella una obra de L. Boccherin, compositor més conegut per la seva obra cambrística i potser no tant per la seva obra orquestral, i que va ser violoncel·lista en l’Orquestra de la Cort Imperial d’Àustria a Viena. D’ell hem escollit una simfonia realment impressionant que explica amb els seus sons la baixada als inferns per part de Don Juan després de matar el Comendattore: La casa del diavolo. I per acabar un recull de les Danses Hongareses de J. Brahms, música festiva i plena d’energia.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres