Blancafort acull una conferència titulada “La fi de la nació. Setembre de 1714”

Assistents a la conferència
Assistents a la conferència
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El dijous passat 6 d’agost va tenir lloc a Blancafort la conferència “La fi de la nació. Setembre de 1714”.

Aquesta conferència, organitzada pel Casal de la Gent Gran amb la col·laboració de l’Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, està inclosa en el cicle programat per a l’any 2015 dissenyat i dirigit especialment al col·lectiu d’aquest Casal, si bé es tracta d’actes oberts a tothom.

La conferència va estar a càrrec del Dr. Valentí Gual Vilà, doctor en Història Moderna i professor de la Universitat de Barcelona. El propòsit de la conferència és il·lustrar i repassar els diferents aspectes resultants de la derrota de 1714.
Així, amb la victòria de les armes de Felip V, el setembre de 1714 es va abatre sobre Catalunya una repressió duríssima que va abastar diversos àmbits. Les autoritats borbòniques van dissenyar un país de nova planta bastit a partir de dos eixos bàsics: El centralisme i l’absolutisme. Amb el ferm propòsit d’aconseguir els objectius, van extingir les institucions catalanes seculars i en van crear de noves, van anorrear els símbols de la resistència, van destruir una gran part del populós barri de Ribera per erigir la Ciutadella, van reprimir la llengua i la cultura catalanes, van clausurar les universitats, van modificar la divisió territorial, van introduir el cadastre, van decretar un desarmament general, van implantar un règim basat en el terrorisme militar i van obligar a l’exili una desena part de la població.

Va ser una aportació molt interessant realitzada de forma col·loquial, que va mantenir als assistents pendents gairebé dues hores de les explicacions i anècdotes del ponent.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres