L'Agència de Salut Pública anima a aprofitar les vacances d'estiu per menjar més fruita i productes estacionals

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Quan encara queden força setmanes abans no s’acabi l’estiu i molts catalans encara gaudeixen de les seves vacances, l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT) vol animar les famílies a aprofitar aquests dies per seguir mantenint una bona alimentació. I és que tot i que l’estiu sovint es presta a fer àpats més informals, això no implica que aquests hagin de ser menys saludables i la tria de fruita i de productes estacionals són una bona manera de garantir-ho.
 
En aquest sentit, l’ASPCAT aconsella principalment prioritzar el consum d’aliments frescos –com amanides, sopes i cremes fredes-, de producció local i de temporada, així com aprofitar la gran varietat de fruita d’aquesta època de l’any –amb melons, síndries, préssecs, nectarines o macedònies- per menjar-ne tres peces. A l’hora de condimentar i cuinar, es ressalta la importància de fer-ho amb oli d’oliva i de reduir la sal, substituint-la per aromes i herbes aromàtiques –com el romaní, l’orenga o la menta- que també incrementen els sabors i els aromes dels plats.
 
D’altra banda, donada la seva riquesa nutricional, caldria incrementar el consum de llegums, per exemple com a ingredient principal de moltes amanides que es mengen fora de la llar. També són una font important de nutrients, gustos i textures les fruites seques crues o torrades, ideals per acompanyar aperitius i altres receptes d’estiu. Tot plegat, sense perdre de vista l’aigua com a única beguda bàsica i vital, tant en els àpats com entre hores. De fet, cal recordar que la major part de les begudes refrescants acostumen a tenir una gran quantitat de sucres –entre el 10% i el 12%- i cal estar alerta per no consumir massa sucre i calories extres. També cal vigilar amb els gelats, doncs són una aportació d’energia extra i, preferentment, caldria triar els làctics semidesnatats o desnatats, que tenen menys greixos.
 
Per últim, aquesta agència del Departament de Salut apunta que l’estiu, on s’acostuma a disposar de més temps en els àpats, és una bona època per a poder menjar més poc a poc, mastegant i assaborint bé els aliments i digerint-los millor. A més, també l’estiu pot ser un bon moment per compartir i implicar als més joves en la tria dels menús familiars, en anar a comprar i en elaborar els esmorzars, els dinars o els sopars.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres