Recomanació de no beure aigua corrent als veïns de Les Piles per excés de nitrats

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Ajuntament de Les Piles ha informat recentment als seus veïns i veïnes de la recomanació de no beure aigua corrent per excés de nitrats. Aquesta recomanació també s’ha fet als habitants dels nuclis que pertanyen al terme, com són Biure i Guialmons.
Segons apuntava a novaconca.cat l’alcalde de Les Piles, Magí Balcells, aquesta és una mesura a la que han de recórrer sovint al municipi, sobretot per aquestes dates: “Es recomana de no beure aigua per aquest excés de nitrats, especialment a embarassades o a persones que tinguin certes malalties. És una recomanació que fem cada any i que així seguirem fins que tinguem el transvasament”.
Així, es tracta de situacions temporals que han fet però que els veïns i veïnes ja s’hi hagin adaptat comprant aigua embotellada o tenint a casa sistemes de depuració tant per quan beuen aigua com per quan n’utilitzen per a cuinar. Tot això fins que, com explica Balcells, sigui una realitat el canal Segarra-Garrigues, fet que ajudarà a tota la part nord de la comarca de la Conca de Barberà, ja que Les Piles no és l’únic municipi afectat pel tema de l’aigua corrent.
A Les Piles, explicava el seu alcalde, cada trimestre es fa una anàlisis de l’aigua i també sanitat hi realitza periòdicament els seus estudis. Si als propers resultats es considera que l’aigua té uns nivells més baixos de nitrats ja s’informarà als veïns.
Segons apuntava a novaconca.cat l’alcalde de Les Piles, Magí Balcells, aquesta és una mesura a la que han de recórrer sovint al municipi, sobretot per aquestes dates: “Es recomana de no beure aigua per aquest excés de nitrats, especialment a embarassades o a persones que tinguin certes malalties. És una recomanació que fem cada any i que així seguirem fins que tinguem el transvasament”.
Així, es tracta de situacions temporals que han fet però que els veïns i veïnes ja s’hi hagin adaptat comprant aigua embotellada o tenint a casa sistemes de depuració tant per quan beuen aigua com per quan n’utilitzen per a cuinar. Tot això fins que, com explica Balcells, sigui una realitat el canal Segarra-Garrigues, fet que ajudarà a tota la part nord de la comarca de la Conca de Barberà, ja que Les Piles no és l’únic municipi afectat pel tema de l’aigua corrent.
A Les Piles, explicava el seu alcalde, cada trimestre es fa una anàlisis de l’aigua i també sanitat hi realitza periòdicament els seus estudis. Si als propers resultats es considera que l’aigua té uns nivells més baixos de nitrats ja s’informarà als veïns.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
