La DO Conca de Barberà preveu una producció similar a la de l’any passat però una collita de millor qualitat

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Alguns cellers de la Denominació d’Origen Conca de Barberà ja han començat la verema aquesta setmana amb les varietats primerenques, com el chardonnay.  També s’ha entrat certa quantitat d’ull de llebre, garnatxa blanca i, a finals de setmana, es començarà amb el macabeu. Així, es pot dir que la verema 2015 ha començat oficialment a la Conca de Barberà, una verema que s’ha avançat respecte d’altres anys a causa del clima.

Una primavera seca i amb altes temperatures i un juliol molt calorós i amb poques pluges ha condicionat la producció i es preveuen una quantitat de quilos semblant al 2014, ja que aquest any les condicions climatològiques han fet que el gra de raïm no creixi tant. Ara bé, la qualitat serà excel·lent.

Cellers i cooperatives coincideixen que serà un bon any. Un raïm sa i les temperatures refrescants d’aquestes últimes nits permeten allargar el procés de maduració. També el trepat, la varietat autòctona de la Conca de Barberà, més rústica i resistent, serà de qualitat.

Després de veremar les varietats tradicionals i, més endavant el trepat, quedarà el cabernet i la parellada per finalitzar aquesta campanya 2015. Es preveu que aquesta campanya s’allargarà fins a finals de setembre i/o principis d’octubre.

Si el temps segueix així permetrà l’elaboració de grans vins blancs, rosats i negres DO Conca de Barberà.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres