Els alcaldes analitzen els problemes de la comarca relacionats amb l’abastament d’aigua i les telecomunicacions

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Ahir a la tarda es va reunir al Consell Comarcal el Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà. Entre els temes estudiats van destacar els problemes que en aquests moments té la comarca relacionats amb les telecomunicacions i l’abastament d’aigua.
En primer lloc els representants dels ajuntaments van nomenar els representants del Consell Comarcal a la Comissió de Promoció Turística de la Conca de Barberà. Es va designar per a aquesta comissió els representants dels ajuntaments de Sarral i Vimbodí i Poblet.
Josep Pijoan, president del Consell Comarcal, va informar els alcaldes sobre les gestions que havia realitzat davant del Departament de Sanitat en relació amb la problemàtica de les ambulàncies del SEM. En aquest sentit el president va declarar que s’està a l’espera de la resposta de la Generalitat.
Un altre punt que es va tractar va ser el de la situació actual dels nou municipis de la comarca que tenen problemes amb l’abastament d’aigua potable i que s’han vist agreujats amb la sequera d’aquest estiu. El president i els alcaldes van debatre la situació viscuda i el fet que en aquests moments s’està pendent que per part de l’ACA es presenti el projecte d’abastament d’aigua que ha de resoldre definitivament aquesta problemàtica i també el fet que s’espera també a conèixer els terminis d’execució de les obres d’abastament.
Un altre dels punts debatut a bastament va ser el dels problemes amb les telecomunicacions que tenen molts municipis de la comarca. Els veïns d’alguns pobles no disposen de cobertura (o és molt deficient) de TDT, internet i fins i tot moltes deficiències pel que fa a les comunicacions telefòniques mòbils. Davant d’això s’està a l’espera que la Direcció General de Telecomunicacions de la Generalitat presenti un pla d’actuacions per resoldre aquestes mancances.
En primer lloc els representants dels ajuntaments van nomenar els representants del Consell Comarcal a la Comissió de Promoció Turística de la Conca de Barberà. Es va designar per a aquesta comissió els representants dels ajuntaments de Sarral i Vimbodí i Poblet.
Josep Pijoan, president del Consell Comarcal, va informar els alcaldes sobre les gestions que havia realitzat davant del Departament de Sanitat en relació amb la problemàtica de les ambulàncies del SEM. En aquest sentit el president va declarar que s’està a l’espera de la resposta de la Generalitat.
Un altre punt que es va tractar va ser el de la situació actual dels nou municipis de la comarca que tenen problemes amb l’abastament d’aigua potable i que s’han vist agreujats amb la sequera d’aquest estiu. El president i els alcaldes van debatre la situació viscuda i el fet que en aquests moments s’està pendent que per part de l’ACA es presenti el projecte d’abastament d’aigua que ha de resoldre definitivament aquesta problemàtica i també el fet que s’espera també a conèixer els terminis d’execució de les obres d’abastament.
Un altre dels punts debatut a bastament va ser el dels problemes amb les telecomunicacions que tenen molts municipis de la comarca. Els veïns d’alguns pobles no disposen de cobertura (o és molt deficient) de TDT, internet i fins i tot moltes deficiències pel que fa a les comunicacions telefòniques mòbils. Davant d’això s’està a l’espera que la Direcció General de Telecomunicacions de la Generalitat presenti un pla d’actuacions per resoldre aquestes mancances.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
