Un tast de begudes tradicionals dels Països Catalans amb el Beu les Bèsties

Montblanc

La plaça Major, just començar el Beu les Bèsties
La plaça Major, just començar el Beu les Bèsties
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Un dels actes que cada any està més consolidat de la Festa Major de Montblanc és el Beu les Bèsties, consistent en realitzar un recorregut pel casc antic de Montblanc tot degustant begudes tradicionals dels Països Catalans i seguint les bèsties del seguici popular montblanquí.

L'acte està organitzat pels Grallers de Montblanc i la d'aquest dilluns a la nit era la vuitena edició, enguany, amb la companyia del Basilisc de Reus i els seus músics. A més, com cada any, hi van prendre part l'Àliga, el Drac, la Mulassa, els Grallers de Montblanc, els Grallers dels Amics dels Gegants i els Grallers dels Torraires.

Tot plegat començava a les 23.30h amb la plaça Major plena de gent. Es van vendre la totalitat de tiquets disponibles i, a banda dels que hi participaven tot fent les degustacions van ser molts més els montblanquins, montblanquines i vinguts de fora, que van formar part del recorregut i que després van gaudir de la música a la plaça amb el grup de versions Mitjanit.

Es calcula que es van vendre uns 350 tiquets i que s'havien elaborat més de 200 litres de beguda. Les begudes que es van servir van ser: el masclet de Reus, la barreja de la Patum, aigua de València, pomada de Menorca i, finalment, la nova beguda d'enguany, anomenada la bèstia de Montblanc.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres