Montblanc tanca el mes d’agost amb bones xifres de visitants

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La temporada turística d’estiu arriba a la recta final amb una sensació positiva si es tenen en compte les xifres registrades a l’Oficina de Turisme de Montblanc. Durant el mes d’agost s’han registrat 1.743 consultes, que suposen haver atès 5.283 persones.

Les xifres són satisfactòries i segueixen la tònica dels mesos d’agost dels darrers tres anys, en els quals s’està veient una recuperació que porta a registrar xifres similars a les que hi havia abans de 2007.

A falta de les dades del mes de setembre, la sensació és que el període estival acabarà amb un índex d’activitat similar al de 2014, cosa que té una lectura positiva tenint en compte les estadístiques que s’han recollit i publicat els darrers dies arreu del país.

De les consultes registrades, el 46,2% eren catalans, el 25,7% espanyols, el 19% francesos, el 8,5% de la resta d’Europa i el 0,6% de la resta del món.
Les xifres indiquen clarament la dependència que té el turisme de l’interior del Camp de Tarragona del públic de proximitat, sigui aquell que es desplaça directament des de casa seva o els catalans que decideixen fer les vacances al propi país.

També és destacable la xifra de visitants d’arreu de l’Estat espanyol, que desmenteix completament les previsions catastrofistes que feien abans de l’estiu alguns empresaris hotelers del litoral en relació als efectes del procés.

Sí que sorprèn aquest agost la davallada de turistes francesos, que al juliol havien suposat un percentatge més elevat.
Les xifres globals del que es porta d’any fan pensar que, si el temps és bo durant els esdeveniments turístics de tardor, en aquest 2015 s’assolirà un rècord de visitants des que se’n registren les dades.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres