La Noe Gaya presenta el seu llibre El Camí de la Papallona a l’Institut Martí l’Humà

Montblanc

un moment de l'acte
un moment de l'acte
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El Camí de la Papallona, història d’una superació  és el títol del llibre que la Noe Gaya va presentar a l’Institut Martí l’Humà el passat dilluns 21 davant de l’alumnat de 2n de batxillerat i cicles formatius.
Es tracta del primer llibre d’aquesta autora, la qual, després de passar per una situació molt dura arran d’un accident  de circulació l’any 2000, ens explicava com ha superat els moments més difícils i s’ha arribat a sentir no només reconfortada, sinó també feliç amb qui és.  La Noe va assistir a l’acte acompanyada dels seus pares, la Dolors i l’Antonio, i del Santi Boqué, que va parlar sobre el procés de redacció i edició del llibre. A més, es van projectar diferents vídeos en els quals es podia veure com la Noe ha iniciat el projecte de pintar pedres amb la imatge d’una papallona per tal que caminadors de muntanya els hi puguin escampar per tot el món.

Durant la primera setmana de curs, l’alumnat s’havia llegit el llibre i havia formulat i enviat una sèrie de preguntes a l’autora. A més, havien escrit les seves impressions durant o en finalitzar la lectura d’El Camí de la Papallona. Així doncs, una part important de l’acte la constituí el moment en què els lectors i lectores van tenir l’ocasió d’expressar aquestes sensacions. Arribat aquest punt, alguns alumnes van llegir els textos que havien elaborat  tant per a elogiar, agrair i encoratjat l’autora com per manifestar sentiments personals que havien aflorat amb la lectura d’un llibre tan especial.

La presència de la Noe ha estat una manera molt especial d’inaugurar el curs 20015-16 a l’Institut Martí l’Humà, parlant de la grandesa i inimaginable potencial de les persones, del valor d’esforç i superació, i de l’alegria. Sens dubte, una classe magistral que es recordarà molt de temps.

El Camí de la Papallona ha estat publicat per l’editorial Stendhal i prologat per Eduard Puncet. El passat 4 de setembre se’n va fer la primera presentació al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí, d’on és l’autora.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres