Compte enrere per al 27-S

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Important cita la que tenen els electors del nostre país aquest diumenge dia 27. En aquests importants comicis, de marcat caràcter plebiscitari, dels quals haurà de sortir el nou Parlament de Catalunya, hi estan cridades a votar 5.510.798 persones en el conjunt del país. D’aquestes persones, 164.247 són nous electors. A Barcelona hi ha 121.960 que votaran per primera vegada en unes eleccions al Parlament de Catalunya; a Girona, 16.078; a Lleida, 9.119, i a Tarragona, 17.090.
En aquests comicis hi ha, en total, 96.930 persones més inscrites en el cens electoral, en comparació amb els anteriors comicis celebrats el 2012. El Cens d’electors residents absents (CERA) és de 196.062 persones, 39.545 residents a l’estranger més que en les eleccions anteriors.

D’aquest total, 4.124.321 persones són de la circumscripció de Barcelona (151.546 de les quals estan registrades a l’estranger); 510.823, de la circumscripció de Girona (15.266 a l’estranger); 313.736, de la circumscripció de Lleida (14.623 a l’estranger), i 561.918, de la circumscripció de Tarragona (14.627 a l’estranger). En les darrers comicis al Parlament de Catalunya del 2012 el cens electoral va ser de 5.413.868 persones, 96.930 catalans menys que en les eleccions d’aquest mes de setembre.

Si comparem les xifres en el cas de la demarcació electoral de Tarragona, tenim que l’any 2010 hi havien 803.301 persones amb dret de vot; l’any 2012 n’hi havien 811.401 i ja aquest 2015, 800.962 persones.

Pel que fa al cens total a la demarcació de Tarragona, l’any 2010 eren 550.911; el 2012 eren 556.702 i, ja aquest 2015, 561.918.

Si ens fixem en el cens electoral de residents a Catalunya (CER), a la demarcació electoral de Tarragona el 2010 eren 540.908; el 2012, 545.084 i, finalment, el 2015, 547.291.

Pel que fa al cens electoral de residents absents (CERA), a la demarcació electoral de Tarragona, l’any 2010 n’eren 10.003; el 2012 eren 11.618 i el 2015, 14.627.

Àmplia mobilització
El dispositiu electoral per a les eleccions al Parlament de Catalunya mobilitzarà durant la jornada electoral del 27 de setembre 77.470 persones, entre membres de les meses electorals i representants de l’Administració. En el conjunt de Catalunya hi haurà 24.531 membres titulars de les meses electorals i 49.062 membres suplents, que atendran 2.702 col·legis electorals (16 col·legis menys que el 2012) i 8.177 meses electorals (47 més que el 2012).
Per demarcació electoral, a Barcelona hi haurà 1.609 col·legis; a Girona, 399; a Lleida, 321, i a Tarragona, 373.
Pel que fa al nombre de membres de les meses titulars, fent la comparativa dels darrers tres comicis al Parlament, trobem que l’any 2010 hi havien 2.865 persones; el 2012, 3.066 persones i, aquest 2015, n’hi hauran 3.006, a la demarcació electoral de Tarragona.
Pel que respecta als membres de les meses suplents i, en la mateixa demarcació electoral, el 2010 n’hi havien 5.730; el 2012, 6.132 i aquest 2015 n’hi hauran 6.012.
Pel que respecta als representants de l’administració, el 2010 n’hi havien 616; el 2012 eren 629 i aquest 2015 en seran 499, a la demarcació electoral de Tarragona.

Diputats a escollir
En aquestes eleccions els ciutadans i ciutadanes escolliran els 135 diputats que conformen el Parlament de Catalunya. D’aquests 135, la demarcació electoral de Tarragona n’escull 18, els mateixos que el 2012, sent la demarcació electoral de Barcelona la que n’escull més, amb 85, seguida de Tarragona, Girona amb 17 i Lleida amb 15.

Les candidatures
Pel que fa al nombre de candidatures, en aquestes eleccions de diumenge se’n presenten 40, en el conjunt del país, les quals es distribueixen en 9 candidatures  a Barcelona; 11 a Girona; 10 a Lleida, i 10 també a Tarragona.

Candidats titulars
En la demarcació electoral de Tarragona hi ha, aquest 2015, 180 candidats titulars al Parlament de Catalunya, dels quals 96 són homes i 84 són dones. En canvi, en les eleccions del 2012 hi havien 288 candidats titulars, dels quals 153 eren homes i 135 eren dones.

Vot exterior
Una de les preocupacions recurrents és la poca facilitat que han tingut els catalans i comarcans residents a l’exterior per poder votar en els comicis via correu, a causa del mal funcionament dels consulars espanyols encarregats de facilitar la tasca; un fet, que, sens dubte, altera el sentir final del que podrien ser uns comicis amb els vots de tothom que ho vol fer. Només a Montblanc hi ha 157 electors residents a l’estranger; 64 a l’Espluga o 72 a Sarral, comptant, entre d’altres més, Solivella, amb 36.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres