Suport a les víctimes de la Talidomida

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Ahir dimecres 30 de setembre el Ple de l'Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat una moció de suport a les víctimes de la Talidomida a Espanya i, especialment, a l'Associació Avite, per la seva lluita incansable i sense treva, en pro i a favor de les víctimes d'aquest fàrmac i pel deute històric que l'estat espanyol té amb els afectats i els seus familiars des de fa 60 anys.

La moció aprovada també insta a escriure a la farmacèutica alemanya Grünenthal que indemnitzi els afectats espanyols, i també escriure al president del govern espanyol perquè concedeixi pensions vitalícies als afectats fins que morin, tal com passa amb els afectats de la resta de països del món.

La Talidomida es va patentar a Espanya el mes de març de 1954. Es tractava d'un meravellós sedant sense efectes secundaris que pal·liava les nàusees i vòmits a les embarassades. Llavors, van començar a néixer un nombre desproporcionat de nens amb greus malformacions en braços i/o cames, fins i tot, mancats d'ambdues extremitats. El novembre de 1961 els doctors Widukim Lenz i Claus Knapp descobreixen la relació entre la Talidomida i les malformacions.

La catàstrofe de la Talidomida va servir per canviar tota la legislació en matèria de control sanitari de medicaments, aliments, begudes i articles de consum humà. El reconeixement d'agraïment envers les seves víctimes, a Espanya, ha estat absolutament nul.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres