L'autovia A-27, a mitges i sense calendari
Declaració conjunta de l'Alcalde de Montblanc, Josep Andreu i el de Valls, Albert Batet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Properament, s'obrirà al trànsit el tram de l'autovia A-27 entre el Morell i Valls. Així, amb anys de retard acumulat, es posa en servei un tram de l'autovia que, en el seu conjunt i quan es completi el projecte en tots els seus trams fins a Montblanc, és absolutament indispensable per al desenvolupament de les nostres ciutats, del Camp de Tarragona i també del conjunt del nostre país.
En reiterades ocasions, els ajuntaments de Montblanc i Valls, així com un gran nombre d'agents socials, econòmics i institucionals, hem reclamat l'execució de les obres i l'acabament, en la seva totalitat, de l'autovia. Primer els governs espanyols del PSOE i després del PP van paralitzar durant més de cinc anys la inversió, deixant obres a mig fer, amb tot el que això representa d'impacte i perjudici ambiental i paisatgístic sobre els nostres termes municipals, amb afectacions a camins, camps i propietats. En tot aquest temps de paràlisis, els ciutadans i ciutadanes de les nostres comarques a més hem hagut de patir els problemes en la mobilitat i seguretat de la circulació, en especial de la carretera N-240, incapaç d'absorbir amb condicions el trànsit de vehicles. I per últim, durant tots aquests anys, la incertesa sobre l'execució de l'autovia ha afectat i està afectant molt negativament a les perspectives de creixement i desenvolupament econòmic de tota l'àrea de les comarques de Tarragona i Lleida.
L'obertura de l'autovia fins a Valls certament suposa un avanç, però un avanç petit. Continua en obres el tram de la variant de Valls i, a la vegada, no en sabem gairebé res ni de l'execució del túnel de Lilla ni tampoc de la finalització de l'autovia fins a Montblanc. A més, volem advertir una vegada més que la posada en funcionament de l'autovia fins a Valls, sense completar la seva execució fins a Montblanc, afectarà d'una manera negativa a les entrades a la ciutat de Valls, com també a les connexions en direcció a Montblanc, per Alcover i l'Estret de la Riba i el Coll de Lilla, vies del tot insuficients per suportar d'una manera òptima i segura l'increment previst del trànsit de vehicles i camions. Esperem, si més no, que l'obertura per trams i parcial de l'A-27 s'efectuï amb una bona planificació per garantir en tot moment.
La construcció a Valls el proper any de la nova connexió viària entre l'N-240 i la carretera d'Alcover ajudarà a reconduir aquesta situació, en una inversió que executa directament la Generalitat de Catalunya. Tot i així, lamentablement, la solució definitiva per part del Ministeri de Foment a l'hora de completar la construcció total de l'autovia fins a Montblanc, continua a l'aire. A les reiterades demandes d'informació dels ajuntaments de Montblanc i Valls, fins al moment les úniques respostes que hem obtingut de Foment han estat inconcretes. En el millor dels casos, s'han anunciat previsions pressupostàries de caràcter plurianual poc detallades i insuficients que, davant l'experiència d'incompliments reiterats per part del Govern espanyol en tots aquests anys, ens ofereixen més aviat poques garanties.
El retard ha representat i representa una burla a tots els ciutadans de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Esperem que s'assumeixi d'una vegada per totes que l'A-27 és una infraestructura prioritària i del tot necessària per a la reactivació econòmica i la millora de les connexions i vertebració del Camp de Tarragona, les nostres ciutats i les nostres àrees industrials i turístiques amb Lleida i la vall de l'Ebre.
Davant d'això, com alcaldes de Montblanc i Valls, volem reiterar una vegada més que l'autovia A-27 no té sentit sense el túnel de Lilla i la connexió completa entre Valls i Montblanc. Des dels nostres ajuntaments, i en tots els àmbits on faci falta, continuarem reclamant de manera responsable la finalització total d'un projecte que ja fa massa anys que hauria de ser realitat.
En reiterades ocasions, els ajuntaments de Montblanc i Valls, així com un gran nombre d'agents socials, econòmics i institucionals, hem reclamat l'execució de les obres i l'acabament, en la seva totalitat, de l'autovia. Primer els governs espanyols del PSOE i després del PP van paralitzar durant més de cinc anys la inversió, deixant obres a mig fer, amb tot el que això representa d'impacte i perjudici ambiental i paisatgístic sobre els nostres termes municipals, amb afectacions a camins, camps i propietats. En tot aquest temps de paràlisis, els ciutadans i ciutadanes de les nostres comarques a més hem hagut de patir els problemes en la mobilitat i seguretat de la circulació, en especial de la carretera N-240, incapaç d'absorbir amb condicions el trànsit de vehicles. I per últim, durant tots aquests anys, la incertesa sobre l'execució de l'autovia ha afectat i està afectant molt negativament a les perspectives de creixement i desenvolupament econòmic de tota l'àrea de les comarques de Tarragona i Lleida.
L'obertura de l'autovia fins a Valls certament suposa un avanç, però un avanç petit. Continua en obres el tram de la variant de Valls i, a la vegada, no en sabem gairebé res ni de l'execució del túnel de Lilla ni tampoc de la finalització de l'autovia fins a Montblanc. A més, volem advertir una vegada més que la posada en funcionament de l'autovia fins a Valls, sense completar la seva execució fins a Montblanc, afectarà d'una manera negativa a les entrades a la ciutat de Valls, com també a les connexions en direcció a Montblanc, per Alcover i l'Estret de la Riba i el Coll de Lilla, vies del tot insuficients per suportar d'una manera òptima i segura l'increment previst del trànsit de vehicles i camions. Esperem, si més no, que l'obertura per trams i parcial de l'A-27 s'efectuï amb una bona planificació per garantir en tot moment.
La construcció a Valls el proper any de la nova connexió viària entre l'N-240 i la carretera d'Alcover ajudarà a reconduir aquesta situació, en una inversió que executa directament la Generalitat de Catalunya. Tot i així, lamentablement, la solució definitiva per part del Ministeri de Foment a l'hora de completar la construcció total de l'autovia fins a Montblanc, continua a l'aire. A les reiterades demandes d'informació dels ajuntaments de Montblanc i Valls, fins al moment les úniques respostes que hem obtingut de Foment han estat inconcretes. En el millor dels casos, s'han anunciat previsions pressupostàries de caràcter plurianual poc detallades i insuficients que, davant l'experiència d'incompliments reiterats per part del Govern espanyol en tots aquests anys, ens ofereixen més aviat poques garanties.
El retard ha representat i representa una burla a tots els ciutadans de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Esperem que s'assumeixi d'una vegada per totes que l'A-27 és una infraestructura prioritària i del tot necessària per a la reactivació econòmica i la millora de les connexions i vertebració del Camp de Tarragona, les nostres ciutats i les nostres àrees industrials i turístiques amb Lleida i la vall de l'Ebre.
Davant d'això, com alcaldes de Montblanc i Valls, volem reiterar una vegada més que l'autovia A-27 no té sentit sense el túnel de Lilla i la connexió completa entre Valls i Montblanc. Des dels nostres ajuntaments, i en tots els àmbits on faci falta, continuarem reclamant de manera responsable la finalització total d'un projecte que ja fa massa anys que hauria de ser realitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
