Els municipis de Tarragona celebren la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’ATM del Camp de Tarragona, juntament amb les 44 entitats adherides a la setmana, entre les quals hi ha consells comarcals, ajuntaments, operadors i altres entitats de l’àmbit de la mobilitat, han preparat diverses activitats lúdiques que es duran a terme al llarg d’aquesta setmana, a cadascun dels municipis adherits, al temps que han implantat diferents mesures de caràcter permanent orientades a aconseguir una mobilitat més sostenible i segura. Al Camp de Tarragona la implicació dels municipis en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura segueix una clara tendència a l’alça. L’any 2014 les entitats adherides van ser 34. El nombre d’adhesions i el nombre d’activitats organitzades respecte a l’edició 2014 de la Setmana comporten una valoració positiva de la participació per part dels consells comarcals, ajuntaments i entitats, superant un any més la participació de l’edició anterior. Els objectius principals de la Setmana són:
Activitats organitzades Entre tots els actes que se celebraran cal destacar la Cursa per la Mobilitat Interurbana, que organitza l’ATM, juntament amb l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), per cinquè any consecutiu, l'objectiu de la qual és comparar el temps, però també els costos ambientals i socials (accidents, canvi climàtic, contaminació atmosfèrica...) que els diferents modes de transports necessiten per a realitzar un mateix trajecte. La cursa comptarà amb diversos recorreguts comparatius, unint els municipis de Cambrils, Reus, Salou, Vila-seca, Valls, el Vendrell, Altafulla, Falset - Marçà, i el barri de Sant Pere i Sant Pau, amb el centre de la ciutat de Tarragona. Respecte a l’any anterior, en aquesta ocasió hem de destacar la ruta l’Arboç – Tarragona, aprofitant la RT2 de Rodalies de Catalunya. D’altra banda, cal destacar la posada en marxa del servei de bus exprés.cat e4 entre Tarragona i Reus, amb el doble d’expedicions i que connecta els campus universitaris de la URV de Reus i Tarragona (Bellisens a Reus i Sascelades i Avinguda de Catalunya de Tarragona). Pel que fa al Baix Penedès, cal destacar les posades en marxa del servei de bus entre Vilafranca del Penedès i el Vendrell i de la nova configuració del servei de transport públic urbà del Vendrell. Altres activitats destacades en matèria de transport públic són la jornada de bus urbà gratuït de Tarragona, que el 23 de setembre, coincidint amb el dia de Santa Tecla, patrona de la ciutat, va oferir la possibilitat de viatjar gratis als busos urbans de l’EMT de Tarragona, o la promoció que fa l’ATM consistent en què durant tota la setmana de la mobilitat, des dels centres d’atenció al client de l’ATM es regalarà, targetes sense contacte recarregables commemoratives de la SMSS als nous clients que carreguin per primer cop la targeta i, fundes de targeta commemoratives de la SMSS a tots els usuaris de l’ATM Camp de Tarragona. A més, l’ATM del Camp de Tarragona estrena número de telèfon gratuït d’atenció al client, el 900 828 555, al quual els ciutadans poden adreçar-se per informar-se sobre l’oferta de títols de transport de l’ATM i sobre el funcionament del Sistema Tarifari Integrat del Camp de Tarragona. Cal destacar també les pedalades i caminades. Hi ha més d’una vintena d’activitats relacionades amb la bicicleta, organitzades, la majoria, entre meitats de setembre i meitats d’octubre. Pel que fa a les caminades, hi ha prop d’una vintena d’activitats de caminar repartides segons la seva temàtica en caminades saludables, verdes i culturals. També s’organitzaran tallers i jornades educatives i de sensibilització de la ciutadania. D’altra banda, es consolida, el concurs fotogràfic de participació ciutadana ‘Apunta’t al Clic Mob!’ a través de la xarxa social Instagram. Els participants hauran de publicar imatges sobre el transport i la mobilitat sostenible amb l’etiqueta #mobilitat2015. Totes les fotografies presentades al concurs podran optar a un dels tres premis generals de l’àmbit de Catalunya. Les fotografies que, a més, incloguin les etiquetes georeferenciades: #Mobilitat2015_ATMTarragona podran optar a guanyar un abonament personal de transport públic de l’ATM del Camp de Tarragona per tot l'any 2015. |
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
