Noves propostes per a escoles al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Creativitat i innovació s’uneixen a les dues noves propostes per a escoles que ja s’han posat en marxa al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí. Es tracta del taller de decofusing i el laboratori del vidre, la llum i el color, iniciatives que ja gaudien d’una excel·lent acollida entre el públic familiar i que ara s’estenen als escolars per acostar-los al vidre com a matèria artística.

Totes dues propostes són a càrrec de la vimbodinenca Noemí Blanco, amb formació acadèmica en les tècniques de vitrall contemporani, vitrofusió i joieria en vidre, a la Fundació Centre del Vidre i a l’Escola Massana, a Barcelona, i el Taller Aleph, a l’Hospitalet de Llobregat.

En el taller de decofusing l’alumnat se serveix dels mateixos materials que el mestre vidrier per bufar una peça i donar-li forma, però aplicats de diferent manera, tot atenint-se al fusing o vitrofusió, una tècnica de vidre calent més antiga encara que la de bufar. Els participants al taller decoren una peça utilitzant vidre de rebuig i converteixen un tros de vidre de finestra en un penjoll, un clauer, una bola de Nadal, un mandala...

D’altra banda, en el laboratori del vidre, la llum i el color, els escolars experimenten amb diferents tipus de vidre de colors, textures i qualitats diverses aplicant amb llanternes i làmpades llum blanca o càlida que el travessa i que genera un món màgic de reflexos i colors que dansen capritxosament en l’espai.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres