L'Ajuntament de Santa Coloma de Queralt adquireix la Farinera

Així es podrà materialitzar el projecte de crear un museu a l’actual farinera, lloc des d’on també es pot fer visible el posicionament del municipi al voltant del cereal

Santa Coloma de Queralt

La farinera de Santa Coloma de Queralt
La farinera de Santa Coloma de Queralt | Cedida
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El passat dijous 29 d’octubre es va aprovar en sessió plenària a l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt la donació de la finca que conté l’edifici d’un antic molí fariner conegut com “la Farinera”.

La farinera forma part d’un conjunt patrimonial molt singular, testimoni de l’impuls industrial que es donà al poble el segle passat.

No va ser fins al 2003, quan definitivament va tancar les seves portes, cosa que explica que es mantingui tota la maquinaria original intacta. El fet que conservi tota aquesta maquinària permet poder explicar tot el procés d’elaboració de la farinera i li confereix un potencial museístic inqüestionable.

Amb aquesta donació, l’Ajuntament de Santa Coloma podrà materialitzar el projecte de crear un Museu a l’actual farinera. L’espai es planteja també com a nou lloc des d’on fer visible el posicionament del municipi al voltant del cereal.

 

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres