L'Ajuntament de Santa Coloma de Queralt adquireix la Farinera
Així es podrà materialitzar el projecte de crear un museu a l’actual farinera, lloc des d’on també es pot fer visible el posicionament del municipi al voltant del cereal

El passat dijous 29 d’octubre es va aprovar en sessió plenària a l’Ajuntament de Santa Coloma de Queralt la donació de la finca que conté l’edifici d’un antic molí fariner conegut com “la Farinera”.
La farinera forma part d’un conjunt patrimonial molt singular, testimoni de l’impuls industrial que es donà al poble el segle passat.
No va ser fins al 2003, quan definitivament va tancar les seves portes, cosa que explica que es mantingui tota la maquinaria original intacta. El fet que conservi tota aquesta maquinària permet poder explicar tot el procés d’elaboració de la farinera i li confereix un potencial museístic inqüestionable.
Amb aquesta donació, l’Ajuntament de Santa Coloma podrà materialitzar el projecte de crear un Museu a l’actual farinera. L’espai es planteja també com a nou lloc des d’on fer visible el posicionament del municipi al voltant del cereal.
