Montblanc també compta amb una urna dins una gàbia i se suma així a la campanya “Muts i a la gàbia”

Imatge d'aquesta urna dins d'una gàbia a Montblanc
Imatge d'aquesta urna dins d'una gàbia a Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Després que la setmana passada l’Espluga de Francolí es despertés un dia amb una urna engabiada al mig de la plaça de l’Ajuntament, igual que en altres municipis, la campanya s’ha anat estenent per tot el territori. Així, va ser també el poble de les Piles de Gaià que comptava amb una urna dins d’una gàbia i ara és la capital de la Conca de Barberà, Montblanc, que compta amb una urna dintre una gàbia. També n'ha aparegut una a Barberà de la Conca.

Aquest “missatge” o gest simbòlic forma part de la campanya “Muts i a la gàbia” que va sorgir l’endemà mateix de la suspensió del Tribunal Constitucional contra la Llei de Consultes. La idea del grup promotor d’aquesta és que cada cop siguin més les gàbies amb urnes arreu de Catalunya, fins i tot, conviden els ciutadans a penjar gàbies als balcons de les seves cases.

A Montblanc podem veure aquesta urna dins d’una gàbia just a l’entrada a la vila per la Raval de Santa Anna (Torre dels cinc cantons), davant les lletres gegants de “Montblanc” a la muralla.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres