L’ANC Conca inicia la campanya del 9N2014 amb la Gigaenquesta i El País de Groc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Un cop tancades les qüestions derivades de la Via Catalana, que amb tant d’èxit concentrà a Barcelona prop de dos milions de persones formant la enorme V de la Diada, Conca de Barberà per la Independència segueix mobilitzada, per encarar la campanya que, irrenunciablement, ens ha de portar a votar el proper 9 de novembre en la consulta sobre el futur polític de Catalunya.

Com tothom sap, l’ANC demana des del primer minut un doble Sí-Sí al fet que Catalunya sigui un estat, Sí al fet que aquest estat sigui independent. Ara bé a dia d’avui bona part de l’esforç cal dedicar-lo a assegurar la celebració de la consulta, atesa l’actitud negativa i hostil amb què els dos grans partits espanyols, PP i PSOE, es posicionen davant la majoritària voluntat dels catalans d’expressar, a través de les urnes, el seu futur polític.

Amb la voluntat d’animar tots els conquencs a fer evident la voluntat que tenim de votar i, arribat el moment de fer-ho amb un aclaparador Sí-Sí, s’han posat en marxa diverses campanyes en les quals participem activament, sobretot, en dues: Ara és l’Hora i  País de Groc.

La campanya Ara és l’Hora té una de les seves màximes expressions en l’anomenada Gigaenquesta,  en què un nombrosíssim grup de voluntaris, 41.000 de moment (en caldran 100.000), visitaran porta per porta els 3 milions de domicilis de Catalunya, buscant l’opinió dels enquestats respecte a la construcció del nou país que volem. L’enquesta, que conté sis preguntes, pretén saber l’opinió de la gent en aspectes sensibles de la nostra vida col·lectiva i alhora donar informació sobre què ens juguem el 9-N. A la nostra comarca un centenar de voluntaris duran a terme les esmentades enquestes en les properes dues setmanes. El tret de sortida es donarà a Montblanc i Vimbodí i Poblet aquest dissabte dia 11 al matí i el dissabte proper dia 18 serà el torn de l’Espluga, Santa Coloma de Queralt i Sarral.

El país de groc
L’altra campanya que just s’ha iniciat s’anomena País de Groc, atès que aquest color és el que impregnarà tota la campanya unitària per la consulta del 9-N. Hi ha la idea de  pintar i folrar de groc diversos espais públics per fer-los prendre un aire nou i recordar-nos visualment que estem en una campanya de lluita per un futur lliure i millor. El primer que s’ha visualitzat de la campanya són els cartells amb mides diverses que les assemblees locals han començat ha penjar per places i carres. Uns cartells amb frases de ciutadans del carrer que expressen desigs de coses que voldrien aconseguir en el país de tots que volem construir. En els propers dies, diverses accions s’aniran materialitzant per fer visible la campanya. Conca de Barberà per la Independència demana  a tothom que de manera activa vulgui afegir-se a l’ onada groga que ho faci  “tacant” de groc algun balcó, barana... o altre element visible de la seva casa, magatzem, botiga...
En aquests dies en què a cada minut els que no volen que ens puguem expressar de manera democràtica, diuen que la consulta del 9-N no es durà a terme, ens reafirmem en el compromís ferm amb els milions de catalans que per activa i per passiva han reclamat votar lliurement i democràtica en la consulta del 9-N. Votarem!
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres