La Cooperativa L’Aresta, de Santa Coloma de Queralt, obté el Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica
El reconeixement ha estat pel seu projecte de conscienciació envers el cost ecològic i social de l’actual sistema alimentari

La Cooperativa L’Aresta, de Santa Coloma de Queralt, ha estat la guanyadora del primer premi de la 12a edició del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica, pel projecte “D’on ve el què mengem? El cost ecosocial de l’alimentació”, corresponent a la categoria d’activitats desenvolupades i finalitzades durant el curs 2023-2024. La iniciativa premiada és un projecte que s’ha desenvolupat amb alumnat de 3r d’ESO en tres instituts de Vilafranca del Penedès (Sant Josep, Alt Penedès i Eugeni d’Ors).
L’objectiu d’aquesta proposta és el de conscienciar el jovent sobre el cost ecològic i social que comporta l’actual sistema alimentari agroindustrial i plantejar alternatives que siguin més respectuoses amb el medi ambient i les persones, a través del seus hàbits alimentaris. El jurat ha valorat la tasca de sensibilització de 115 joves en una edat en què és molt necessària, així com el fet que aquesta iniciativa parteixi d’una entitat que també fa una activitat productiva en el sector alimentari.
El Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica, creat per la Generalitat de Catalunya (departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i d’Educació) i l’Associació Vida Sana, vol reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques i especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre l’alumnat del centre com també en el conjunt de la comunitat educativa i el seu entorn, en concordança amb els objectius de desenvolupament sostenible i els 10 elements de l’agroecologia de la FAO. L’entrega dels premis es va fer la setmana passada a l’escola Sobirans, d’Arenys de Munt, com a guanyadora de l’anterior edició.
