La Comunitat Energètica de la Vall del Corb es constitueix com a cooperativa de consum

Una nova etapa per a la comunitat energètica que aposta per l’autogestió i l’eficiència energètica en benefici de la Vall del Corb

Resta de pobles

La Comunitat Energètica de la Vall del Corb es constitueix com a cooperativa de consum
La Comunitat Energètica de la Vall del Corb es constitueix com a cooperativa de consum
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El passat divendres 3 d’octubre de 2025, la comunitat energètica Watt del Corb es va constituir oficialment com a cooperativa de consum sense ànim de lucre a la notaria de Cervera. Després de mesos de reunions, debats i tràmits, el grup motor ha aconseguit formalitzar aquesta cooperativa, que ja compta amb 13 sòcies consumidores i dues entitats col·laboradores: l’Associació Vall del Corb, que va impulsar el projecte, i l’Associació Viu Guimerà, que des del principi ha donat suport logístic i organitzatiu al projecte.

Un cop constituïda la cooperativa, Watt del Corb té com a objectiu ampliar la seva base social i continuar oferint serveis energètics avantatjosos per a les veïnes de la Vall. Entre els serveis que les sòcies podran gaudir s’inclou l’assessorament per fomentar l’estalvi i l’eficiència energètica, la participació en instal·lacions d’autoconsum compartit que es desplegaran gradualment per la Vall, així com la possibilitat de participar en compres conjuntes i en iniciatives de mobilitat sostenible.

Davant d’un sector tan mercantilitzat com l’energia, Watt del Corb aposta per la comunitat i la cooperació, consolidant-se com un projecte autogestionat i sense ànim de lucre. L’objectiu de la cooperativa no és el lucre, sinó oferir avantatges a les sòcies i contribuir a la construcció d’una alternativa energètica local, respectuosa amb el medi ambient i compromesa amb el futur de la Vall.

Per celebrar aquest important avenç, Watt del Corb ha organitzat una trobada informativa i de celebració que tindrà lloc el dissabte 11 d’octubre a Guimerà. L’acte serà a les 11 h del matí al local de Viu Guimerà i estarà obert a tothom. A la trobada, a més, es comptarà amb la presència d’alguns dels impulsors de Luco Energia, una comunitat energètica rural pionera que compartiran la seva experiència, amb gairebé quatre anys d’història.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres