El trajecte en tren entre Montblanc i Vilaverd s'incrementarà deu minuts durant dos mesos a causa d'un robatori de cable
ADIF assegura que la infraestructura ha quedat "greument danyada" per un incendi aquest matí

El trajecte en tren de l'R-13 i l'R-14 entre Montblanc i Vilaverd, a la Conca de Barberà, s'incrementarà deu minuts durant dos mesos per reparar els danys causats a la infraestructura pel robatori de cable elèctric aquest dilluns a la matinada. L'acte vandàlic ha afectat l'enclavament de l'estació de Montblanc que ha quedat "greument danyat" per un incendi fruit de la manipulació indeguda de les instal·lacions. Segons informa ADIF, el sistema afectat és un element fonamental per la regulació de la circulació ferroviària i la seguretat. Els treballs de restitució seran "complexos i prolongats" i podrien durar aproximadament dos mesos.
L'incident s'ha produït a les 05:26 hores quan s'ha suspès la circulació de trens i el tall de tensió a la catenària. Els Bombers han detectat un foc a la zona. Segons les primeres investigacions, el succés ha tingut origen en un tall intencionat de cable conductor elèctric paral·lel a la catenària, amb la finalitat de ser sostret. L'incident ha acabat afectant el sistema de regulació i de seguretat de Montblanc.
Aquest dilluns, Renfe ha establert un pla alternatiu de transport per carretera entre Vinaixa i la Plana - Picamoixons. Quan es pugui reprendre el servei, els trens de l'R-13 i l'R-14 incrementaran els temps de viatge en deu minuts. La regulació del trànsit es farà amb un sistema més lent que l'automàtic. A més, es faran alguns desviaments selectius dels trens de mercaderies per la línia Saragossa – Móra la Nova – Barcelona.
