El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí s’enriqueix amb la donació d’una peça decorativa elaborada a la vila a principi del segle XX

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí acaba d’incorporar a  les seves vitrines un peix verd d’excel·lent factura i grans dimensions, gràcies a la donació  realitzada per la vimbodinenca resident a Reus Elí Camarasa. La peça va ser elaborada  artesanalment pel vidrier Ramon Francisco als forns de vidre de la localitat, a la primeria  del segle XX. Segons explica la donant, el peix va ser un regal de casament que algú li va  fer als seus oncles, Neus Brunet Vallverdú i Ramon Prats Canela, ja traspassats. Ella va  conservar aquest record de família i ara ha decidit donar-lo al Museu i Forn del Vidre de  Vimbodí: «És el millor lloc on pot estar aquesta peça tan estimada per mi», assegura. 

La donació del peix a l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, va tenir lloc al Museu, en el  marc de la II Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, VITRUM. A l’acte van ser-hi  presents Eli Camarasa i la seva parella, Daniel Slepikas, així com el matrimoni format per  Magdalena Casanovas, familiar d’Elí i també filla de Vimbodí, i el seu espòs, Joan Baseda. 

L’alcalde de Vimbodí ha agraït el gest generós i altruista d’Elí Camarasa i de la seva  família: «Aquesta donació permet enriquir qualitativament un fons museístic bastit gràcies  a la col·laboració de molts vimbodinencs i vimbodinenques. Des del Museu vetllarem per  la preservació d’aquesta peça, molt estimada per la senyora Camarasa i que ara, des de l’espai expositiu del museu, contribuirà a difondre i posar en valor la nostra tradició  vidriera». Joan Güell també ha destacat el fet que la donació d’aquesta peça s’hagi produït  en el marc de la Festa del Vidre Artesà, «un esdeveniment que reivindica les nostres arrels  i pertinença al municipi i alhora ens projecta al futur».
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres