Aquest mes han començat les sessions guiades per a jubilats del parc de la salut i les classes i de petanca

L'Ajuntament de Montblanc va posar en marxa aquest estiu la dinamització del parc de salut i la pista de petanca instal·lats a la Plaça Xavier Huguet, en les immediacions del Casal d'Avis i el Centre de dia.
Ja es va fer una demostració de la utilització dels de u aparells als avis de l'Associació de jubilats per part d'una fisioterapeuta per tal de donar a conèixer la usabilitat de l'espai lúdic i de salut especialment dissenyat per a la gent gran.
Durant l'estiu l'Ajuntament de Montblanc en coordinació amb el Centre d'Assistència primària i l'Associació de jubilats van posar en circulació fulletons informatius tant per a la utilització de les instal·lacions de forma autònoma com per a participar a partir del mes d'octubre de diverses jornades tutelades per a gent amb diferents graus de dependència.
Un grup de dones jubilades ja n'estan fent ús amb l'assessorament de la monitora Elena Martin que va realitzar una sessió multitudinària el passat dia 5 d'octubre i la propera sessió serà dilluns 19 d'octubre a les 17 de la tarda.
Les instal·lacions estan pensades per a què els avis puguin realitzar activitats físiques a l'exterior, millorant així no només les seves capacitats motrius i cognitives sinó que també afegeix un component lúdic i social, ja que permet que diferents usuaris es relacionin i puguin treballar al mateix temps.
També s'han iniciat les pràctiques per aprendre a utilitzar la pista i jugar a la petanca per part d'un jubilat amant i aficionat a aquest esport per mirar de fer-ne fins i tot campionats.
