El Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà aprova una moció de suport als imputats del 9-N

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
En la seva reunió d’aquest dilluns, el Consell d’Alcaldes de la Conca de Barberà va aprovar per unanimitat una moció de suport als imputats pels fets del 9-N; una moció que s’expressa en els termes següents:
La moció
“Els alcaldes i alcaldesses de la Conca de Barberà manifestem el nostre suport unànime, ferm i inequívoc al president de la Generalitat de Catalunya, el Molt Honorable Senyor Artur Mas, l’exvicepresidenta, l’Honorable Senyora Joana Ortega i la consellera d’Ensenyament, l’Honorable Senyora Irene Rigau, encausats per haver posat les urnes al procés participatiu sobre el futur polític de Catalunya del 9 de novembre de 2014.
Ara, quan tot just farà un any que els catalans i les catalanes vam ser cridats pel govern de la Generalitat a opinar sobre el futur polític del nostre país per primera vegada a la història. I gràcies als més de 40.000 voluntaris i voluntàries, 2.344.828 catalans i catalanes vàrem acudir a les urnes en una procés participatiu protagonitzat pel civisme i la democràcia.
La resposta de l’Estat espanyol a aquest procés de participació ciutadana cívic i democràtic va ser querellar-se, a través de la Fiscalia General de l’Estat, contra el president, l’ex vicepresidenta i consellera de Governació i Relacions Institucionals i la consellera d’Ensenyament . El 29 de setembre de 2015, només dos dies després de les eleccions al Parlament, tots tres van rebre la imputació del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya per l’organització del 9N i la passada setmana van prestar-hi declaració.
Se’ls acusa de quatre delictes: desobediència, obstrucció a la justícia o usurpació de funcions, prevaricació administrativa i malversació; amb unes possibles penes que van des de la inhabilitació fins a la presó. Aquests fets configuren un episodi extremadament greu en termes polítics i democràtics, sense precedents a l’Europa del segle XXI.
Per tot això, els alcaldes i alcaldesses de la Conca de Barberà denunciem l’escassa qualitat democràtica d’un Estat que fa un ús partidista de les institucions judicials i emet judicis polítics contra representants electes per impulsar processos democràtics. I refermem el nostre compromís amb el dret democràtic del poble de Catalunya a decidir lliurement el seu futur”.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
