L’administració electrònica és una realitat a la Conca de Barberà

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Els ajuntaments de la Conca de Barberà han portat a terme durant aquest anys 2015 més de quaranta mil usos de les eines telemàtiques d’administració electrònica que posa al seu abast el Consorci Administració Oberta de Catalunya. Per la seva part, el Consell Comarcal ha portat a terme ja més de deu mil usos també d’aquestes eines en el que portem d’any.

L’eina d’administració electrònica més utilitzada és el registre telemàtic d’entrada i sortida de documents. Aquesta aplicació la utilitzen tots els ajuntaments de la comarca llevat d’un. I fina a finals del mes de setembre s’havia emprat per registrar més de 25.000 documents d’entrada o de sortida als ajuntaments. Aquesta aplicació informàtica a través d’Internet ha relegat els tradicionals registres documentals municipals.
 
També presenta un molt elevat grau d’utilització la tramesa de documents electrònics entre els ajuntaments i les altres administracions (més de 3.000 usos). Això ha suposat un important estalvi econòmic i de temps per a les administracionslocals, ja que permet als ajuntaments enviar o rebre documents oficials de les altres administracions, amb totes les garanties jurídiques, de forma pràcticament instantània i a cost pràcticament zero.
 
Per últim, una eina que també presenta cada cop una més elevada utilització és la de facturació electrònica anomenada EFact. Aquesta aplicació informàtica permet enviar i rebre les factures electròniques dels/als ajuntaments, evidentment també amb totes les garanties jurídiques. L’any 2014 els ajuntaments van emprar aquesta eina en 24 cops, mentre que en el que es porta de 2015 ja s’han emès o rebut més de 3.600 factures.
 
Val a dir que el Consell Comarcal ha integrat plenament aquestes eines en el seu treball diari. Aquest any 2015 portem ja prop de 6.000 registres d’entrada o sortida, més de 500 notificacions digitals als ajuntaments o altres administracions; o més de 250 factures digitals rebudes.
 
A banda, el Consell Comarcal dona suport als ajuntaments de la comarca per implantar i desenvolupar aquestes eines telemàtiques, d’acord amb un conveni signat amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya que es renova anualment.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres