La Generalitat destina més de 6 milions d'euros a plans de foment territorial del turisme a través d'ens locals

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Direcció General de Turisme ha concedit prop de 6,4 milions d’euros en subvencions a diferents ens locals de Catalunya, amb l’objectiu de donar suport al desenvolupament de diferents plans de foment territorial del turisme.
Aquests diners serviran per crear, rehabilitar i millorar infraestructures turístiques; recuperar o crear itineraris turístics; reconstruir senyalització turística existent o crear-ne de nova; adequar i millorar espais turístics; donar suport a la promoció d’iniciatives turístiques; i crear productes turístics innovadors que generin un model turístic competitiu, sostenible i de qualitat, entre d’altres.
En total han estat 21 subvencions que, pel que fa a la Conca de Barberà s’ha destinat a l'adequació del celler cooperatiu modernista de Montblanc i del seu entorn i a Vimbodí i Poblet, al Cosmos Poblet; museïtzació dels espais del recinte monàstic
Aquestes noves subvencions se sumen a les 17 atorgades l’any passat, que van ascendir a un import total de 6,4 milions d’euros. En ambdós casos, els ajuts s’han finançat gràcies als ingressos generats per l’Impost sobre les estades en establiments turístics (IEET). L’objectiu d’aquests ajuts ha estat posar al servei dels ens locals del sector turístic català un programa de subvencions per afavorir que les destinacions turístiques catalanes millorin la seva competitivitat.
Aquesta línia d’ajuts va en sintonia amb el que proposa el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya: apostar per un model turístic competitiu, sostenible i de qualitat a partir de l'equilibri territorial, la diversificació de l'oferta, l'orientació a la demanda, la desestacionalització i la innovació de producte, per fer del turisme una activitat generadora de riquesa i d'ocupació al servei de la ciutadania.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
