Barberà de la Conca va aprovar les noves ordenances municipals en el darrer ple

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’equip de govern va votar per majoria absoluta, un any més, la reducció en un 10% del coeficient municipal de l’IBI per contrarestar la pujada de l’IBI de l’Estat en un 10%. 

Un any més, la voluntat de l’ajuntament és la de minimitzar la pressió fiscal en aquests moments de crisi econòmica per tal d’alleugerar la despesa en les famílies, i més aquest any, en què moltes famílies veuran el seu IBI incrementat, a causa de la desvalorització cadastral feta per l’Oficina del Cadastre, on l’ajuntament no hi té cap acció ni decisió.

 Així mateix, l’IBI rústic augmenta un 10%, mesura consensuada amb el sector, per tal de recollir més diners, que seran invertits, en la seva totalitat, a la millora de la xarxa de camins del terme municipal.
 
El servei de recollida d’escombraries patirà un increment del 2%, el mateix que imposa el Consell Comarcal de la Conca de Barberà als municipis. L’any 2014 aquesta pujada va ser assumida per l’ajuntament.

Moció de suport
 En la mateixa sessió, el ple va aprovar la moció de suport al president de la Generalitat, Artur Mas, l’exvicepresidenta i consellera de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega, i la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, amb motiu de la seva imputació per l’organització del 9N.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres