Es presenta la Cuina del Francolí

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

L’Espai Cuina del flamant Viver Agroalimentari de la Conca de Barberà, situat a la seu de Concactiva ha estat l’escenari de la presentació de “La Cuina del Francolí, un projecte gastronòmic per a la Conca de Barberà”, amb presència de Jaume Hernàndez, President de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria, i Josep Pijoan i Farré, President del Consell Comarcal de la Conca de Barberà i Albert Roig, gerent de l’empresa ForEvents.

En l’acte s’ha explicat el projecte de dotar la Conca de Barberà d’un símbol gastronòmic ben propi i present a la comarca des de fa segles, com és l’ocell Francolí i que s’uneix a d’altres elements tan propis de la mateixa com l’All de Belltall; el safrà; el Trepat i d’altres elements. El projecte pretén dinamitzar la gastronomia de la comarca creant un fil conductor propí, integrant el paisatge a la gastronomia, prioritzant els productes KM0 i incorporant el riu Francolí i la cuina d’aquest ocell com a tret distintiu i element exòtic.

Aquest dissabte, a les 5 de la tarda i, en el marc de Safrània es farà la presentació del projecte i es couran cinc francolins en directe.

De moment, els restauradors s’han mostrat molt receptius al projecte i ara caldrà treballar per rebaixar els costos d’aquesta au per tal de poder-la fer competitiva a les cartes dels restauradors.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres