Augmenta la recollida de residus a deixalleries en més d’un 6%

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
En el Consell d’Administració de l’Organisme de Gestió i Control del Servei de residus municipals que va tenir lloc el passat dia 2 de novembre,  es va presentar l’informe trimestral de  producció de residus municipals de la Conca de Barberà.

Amb les dades que es presenten en aquest informe, observem que durant aquest període hi ha un decrement en totes les tipologies de residus que es recullen a la comarca exceptuant el vidre i les deixalleries. Durant  aquest trimestre de 2015 s’han recollit un total 3.007 tones de residus sòlids urbans a la comarca, si comparem aquesta xifra amb els quilograms recollits durant el mateix període de temps durant l’any 2014, veurem que s’ha  mantingut la generació de residus.

Les deixalleries quasi bé totes augmenten en entrades d’usuaris i en gestió de residus. En el tercer trimestre detectem una estabilitat en la entrada de residus gestionats a deixalleries suposant un 6,03% d’augment de residus gestionats, sent unes 680 tones. Tot i que ens trobem amb dos factors principals, un és que cada vegada més són generalitzats els furts de material en els serveis mòbils, i això repercuteix en disminució de producció en alguns residus (ferralla, tèxtil,...), i que els usuaris no llencen tant de material a les deixalleries, ja que el consum es inferior (principalment es detecta amb les entrades de comerç). Tanmateix, el ciutadà s’ha sensibilitzat en utilitzar més la deixalleria i no dipositar els residus fora dels contenidors a la via pública.

Amb les dades obtingudes durant el tercer trimestre de l’any 2015, s’observa principalment una davallada important en la producció de residus, que segurament ve provocada per una reducció del consum de productes. Si que la tendència de la població a recollir selectivament les seves escombraries s’ha consolidat, ja que de tots els residus que generem en recuperem quasi bé la meitat selectivament , ja que estem en un 49,65 % de recuperació de residus,  i la causa és que els residus que van a parar a l’abocador s’estan reduint considerablement, i aquests es recullen separadament en els contenidors de recollida selectiva.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres