CEPTA ha viscut la tercera trobada per conèixer les claus d'estalvi energètic que s'aplica al Monestir de Poblet

Novament, un grup d’empresaris de les comarques de Tarragona s’ha reunit avui dimarts a les instal·lacions de l’Hostatgeria de Poblet per tal de conèixer més a fons les innovacions que el Monestir de Poblet ha incorporat en els darrers anys, per a reduir el seu consum energètic i ser més sostenible; sent la d’avui dimarts dia 10, la tercera edició d’aquestes jornades.
La iniciativa, impulsada per la CEPTA, pretén donar a conèixer la tasca que s’està duent al monestir a les empreses de les comarques de Tarragona i afavorir espais de trobada singulars que permetin l’intercanvi empresarial i el flux d’idees entre els assistents.
Un estalvi del 95% de l’aigua i d’un 50% de gasoil
Durant la intervenció del prior del Monestir, Lluc Torcal, els assistents han pogut conèixer de primera mà alguns dels mecanismes que ha impulsat el monestir per reduir la seva factura energètica, un dels objectius primordials de moltes empreses per tal de mantenir la seva productivitat.
El prior Lluc Torcal ha explicat als assistents que, des de l’any 2007, el Monestir de Poblet ha reduït prop del 95% del seu consum d’aigua, gràcies a mesures com la implantació d’aixetes que permeten eliminar les impureses sense usar el sabó -que es poden adquirir al mateix monestir a un preu de 60 euros- i la instal·lació d’aparells electromagnètics que impedeixen l’acumulació de calç a les canonades.
De la mateixa manera, Poblet també ha reduït en un 50% el seu consum de gasoil durant els darrers anys. Aquest estalvi ha estat possible gràcies a la instal·lació de sistemes de terra radiant i d’aparells aerotèrmics -que permeten generar escalfor gràcies a la mateixa acció de l’aire- i el manteniment d’una temperatura estable de 21 graus a la majoria d’instal·lacions del monestir.
