L’Ajuntament dota el col·legi Mare de Déu dels Torrents d’un sistema complet de megafonia, en pinta parets interiors i en saneja els murs del pati

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Des de fa pocs dies, l’entrada i sortida de l’alumnat a les aules del Col·legi d’Ensenyament d’Infantil i Primària (CEIP) Mare de Déu dels Torrents, de Vimbodí i Poblet, ja no s’anuncia a toc de sirena. Ara és la música la que, a través d’uns altaveus nous, alerta els xiquets i xiquetes que cal entrar a classe o que la jornada ja s’ha acabat. Música i ritmes que varien cada setmana, segons la peça escollida pel professorat del centre i relacionada amb el projecte d’aquest curs: el cine. Aquesta és una de les millores impulsades per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet per a aquest curs escolar 2015/2016. Es tracta d’un sistema de megafonia complet (altaveus per tot l’interior que permeten la sonorització del conjunt del recinte, altaveus d’exterior, amplificador, taula de so i micròfon), molt demandat per pares i mares i professorat, i que esdevé una forma més atractiva i menys estrident per entrar i sortir del centre.

Una altra de les millores al centre de primària és la pintura de les parets dels passadissos interiors (triada pels alumnes) en color blau. També s’està procedint al repintat dels murs del pati, després d’un procés de sanejament i arrebossat que es feia necessari atès el mal estat de bona part del perímetre. A això cal afegir-hi l’arrencada dels serveis bàsics habituals de calefacció, el repàs dels tancaments o una nova campanya de la iniciativa «Patis oberts», que permet l’ús del recinte escolar exterior fora de l’horari lectiu.

A l’inici d’aquest curs també cal destacar les col·laboracions entre l’Ajuntament i l’Associació de Mares i Pares per ajudar-los a compatibilitzar els horaris laboral i escolar; entre l’Escola i l’Ajuntament per fer l’exposició de treballs escolars en el marc de la Festa del Vidre Artesà, VITRUM, o entre el centre, l’Ajuntament i la colla de grallers i gegants La Palanca per a la construcció, per part dels alumnes, d’un capgròs i gegantons que es presentarà en el trentè aniversari dels gegants vimbodinencs. En aquest mateix sentit, també s’han iniciat les classes de flabiol per crear un planter de futurs grallers per a l’entitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres