Jornada de portes obertes al Museu Fassina Balanyà de l’Espluga de Francolí els dies 14 i 15 de novembre

L'Espluga de Francolí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Museu de l’antiga fàbrica d’aiguardent, la Fassina Balanyà de l’Espluga de Francolí, participa un altre any en la nova edició de la Setmana de la Ciència amb un cap de setmana de portes obertes. El dissabte 14 i el diumenge 15 de novembre la visita a les instal·lacions serà gratuïta per a tothom en el seu horari habitual: dissabte de 10.30 a 13.30 h i de 16.00 a 18.00 h, i diumenge de 10.30 a
13.30 h.

Durant el recorregut pel Museu de la Fassina Balanyà, l’antiga fàbrica d’aiguardent, el visitant podrà conèixer el funcionament d’una destil·leria del segle XIX, on descobrirà quins eren els processos productius per obtenir alcohol i els seus derivats, les eines i la maquinària que s’utilitzaven. El visitant també copsarà la importància que va tenir la producció d’aiguardent en la revolució industrial a Catalunya, que va permetre un desenvolupament accelerat del teixit industrial, a través d’un audiovisual al principi de la visita.

La visita a la Fassina Balanyà s’acabarà amb una destil·lació en directe i una degustació de licors i aiguardents. A més, hi ha la possibilitat de comprar aquests licors artesans amb el nom Esperit de Fassina a la mateixa oficina de recepció.

El Museu Fassina Balanyà forma part de la xarxa de museus industrials de Catalunya (STmNACTEC - Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya).
El Museu té obertes les seves portes des del desembre del 2009.

La Setmana de la Ciència a Catalunya és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, durant la qual centenars de localitats catalanes organitzen activitats de divulgació científica, jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs,  tallers científics, etc.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són la llum i els sòls amb motiu de la celebració, aquest 2015, de l’Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies basades en la Llum i de l’Any Internacional dels Sòls.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres