Dia de la Ciència a les Escoles, ‘La ciència en primera persona’

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2015, que se celebra del 16 al 22 de novembre de 2015, promou el Dia de la Ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia, amb la col·laborció del Centre de Recursos Pedagògics de la Conca de Barberà.
A Montblanc, un total de seixanta alumnes de batxillerat de l’Institut Martí l’Humà van assistir dimecres dia 18 de novembre a la xerrada “La ciència en primera persona. El descobriment de nous medicaments: la física, la química i les matemàtiques al rescat de la biologia”, a càrrec de Xavier Barril, llicenciat en bioquímica i doctor per la Universitat de Barcelona .
En aquesta xerrada, primer es realitza una introducció als sistemes biològics a nivell molecular: la seva estructura, com funcionen, les interaccions que realitzen i com es regulen. Tot seguit s’expliquen algunes tècniques que s’utilitzen per conèixer aquests sistemes i per mesurar com els fàrmacs modifiquen el seu comportament. Finalment es veu com aquesta informació s’utilitza avui en dia per descobrir molècules amb noves activitats biològiques i com s’optimitzen per tal que puguin esdevenir nous fàrmacs. En el recorregut, conflueixen investigadors amb especialitats ben diferents, procedents tant del món de la química com de la física, les matemàtiques, les ciències de la informació o de la medicina.
A Montblanc, un total de seixanta alumnes de batxillerat de l’Institut Martí l’Humà van assistir dimecres dia 18 de novembre a la xerrada “La ciència en primera persona. El descobriment de nous medicaments: la física, la química i les matemàtiques al rescat de la biologia”, a càrrec de Xavier Barril, llicenciat en bioquímica i doctor per la Universitat de Barcelona .
En aquesta xerrada, primer es realitza una introducció als sistemes biològics a nivell molecular: la seva estructura, com funcionen, les interaccions que realitzen i com es regulen. Tot seguit s’expliquen algunes tècniques que s’utilitzen per conèixer aquests sistemes i per mesurar com els fàrmacs modifiquen el seu comportament. Finalment es veu com aquesta informació s’utilitza avui en dia per descobrir molècules amb noves activitats biològiques i com s’optimitzen per tal que puguin esdevenir nous fàrmacs. En el recorregut, conflueixen investigadors amb especialitats ben diferents, procedents tant del món de la química com de la física, les matemàtiques, les ciències de la informació o de la medicina.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
