L’escola de Vimbodí i Poblet s’impregna de cultura festiva popular

Resta de pobles

Un instant del taller d’elaboració d’un capgròs i dos gegantons
Un instant del taller d’elaboració d’un capgròs i dos gegantons
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest curs a l’Escola Mare de Déu dels Torrents s’està duent a terme un treball interdisciplinari en tots els nivells relacionat amb la música i la cultura popular.

Es tracta d’un seguit d’activitats promogudes per l’Associació de Grallers i Geganters de Vimbodí i Poblet, que aquest any celebra el trentè aniversari dels seus gegants, en les quals els alumnes, el claustre de mestres i bona part de la comunitat educativa s’han involucrat per tirar-les endavant.

La primera activitat va ser el projecte “El flabiol de gralla”, en el qual s’ha plantejat l’aprenentatge d’aquest instrument a l’escola amb l’objectiu d’iniciar els nens i nenes a la digitació de la gralla i potenciar la incorporació de nous grallers a l’entitat de la vila.

Així, l’Associació de Grallers i Geganters ha cedit flabiols per a tots els alumnes i s’han programat un seguit d’activitats i actuacions conjuntes per poder tirar endavant aquest treball comú. El  cap de colla de l’entitat, Josep Maria Garcia, ha mostrat en tot moment la seva predisposició i col·laboració per endegar el projecte amb l’equip de mestres i els alumnes més grans.

Per altra banda, aquestes dues darreres setmanes un parell de constructors d’imatgeria festiva del taller empie.cat, amb la col·laboració del Toni Mujal i la Montse Morreres, han fet una activitat al centre en la qual tots els alumnes han vist i participat en l’elaboració d’un capgròs i dos gegantons.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres