Montblanc aprova una moció de la CUP de rebuig als actes de violència masclista

Dimecres 25 de novembre el Ple de l'Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat una moció presentada pel grup municipal de la CUP de rebuig als actes de violència masclista.
Mitjançant l'esmentada moció, es penjarà cada 25 de novembre una pancarta a la façana del consistori amb el lema 'Prou violències masclistes' per tal de donar visibilitat al problema, contribuir a la sensibilització de la població i donar recolzament a les víctimes. També es treballarà per la sensibilització contra el sexisme en l'activitat cultural, organització de festeigs, de seguretat i convivència, i totes les actuacions i serveis de competència municipal.
A més, es reafirmarà un compromís estable i perseverant com a administració pública per impulsar la necessària transformació dels valors socials i implementar les mesures i dotació de recursos que permetin combatre la xacra de la violència masclista a través de polítiques actives de lluita contra el masclisme.
El consistori també treballarà de forma coordinada amb les organitzacions i institucions, com el SIAD (Servei d'Informació i Atenció a la Dona), que tinguin per objectiu la lluita contra el patriarcat i treballen contra la violència de gènere.
Finalment, es vol mostrar el rebuig als actes de violència masclista que tinguin relació amb el municipi, mitjançant comunicats, col·locació d'un crespó negre a la façana de l'Ajuntament, fer concentracions, i donar suport a les víctimes i els seus familiars.
Precisament, abans de començar el Ple, els portaveus dels diversos grups municipals representats al consistori van llegir el Manifest del Dia Internacional de lluita contra la violència envers les dones i es va guardar un minut de silenci per les víctimes d'aquest any 2015, que són un total de 48 en tot l'Estat espanyol.
