“Viu Montblanc amb salut”, la campanya que fomenta l’ús de la bicicleta per la vila

Montblanc

Aparcament de bicicleta situat a la plaça Reial de Montblanc
Aparcament de bicicleta situat a la plaça Reial de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
“Viu Montblanc amb salut” és la campanya que ha engegat l’Ajuntament de Montblanc amb l’objectiu de fomentar l’ús de les bicicletes entre les montblanquines i els montblanquins com a mitjà de transport usual per moure’s per la vila. És per una qüestió de fer salut, però també per a respectar el medi ambient, que segons un estudi que citava el regidor de Medi Ambient i Urbanisme, Joan Casellas, només que vint montblanquins utilitzessin la bicicleta pels seus desplaçaments per la vila durant un any es reduirien en 3,6 tones les emissions de CO2.

Per a la campanya, s’ha editat un flyer informatiu que incorpora un mapa on es troben disset punts d’aparcament de bicicletes que ha instal·lat el consistori. Els llocs per aparcar-les s’han instal·lat dins i fora del centre històric, en places com la de Catalunya, Reial o Poblet i Teixidó, i també a tocar de la zona esportiva, per exemple. Està previst també que en un futur immediat s’instal·lin punts amb bicicletes elèctriques a la nova oficina de turisme de la Cooperativa i a la plaça de Sant Francesc, i el nou pla de mobilitat també preveu a més llarg termini la creació de carrils bici.

El fulletó de salut també inclou el foment de l’ús del Parc de la Salut per a la gent gran instal·lat a la plaça Xavier Huguet, davant el Casal d’avis.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres