Presentada la segona edició de la Jam poètica dels Països Catalans a Montblanc

Montblanc

Presentació de la Jam poètica a l'Ajuntament de Montblanc
Presentació de la Jam poètica a l'Ajuntament de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest divendres 27 de novembre al matí s'ha presentat a Montblanc la segona Jam poètica dels Països Catalans que es celebrarà aquest dissabte 28 de novembre a la capital de la Conca de Barberà. De fet, fa tot just un any la vila ducal acollia més d’un centenar de poetes i acompanyants en la primera edició d'aquest esdeveniment.

Després de l’èxit de la primera edició ara es planteja la segona, amb 25 nous rapsodes dels Països Catalans. El format i l’objectiu són exactament els mateixos: obrir bells indrets de la vila a la veu poètica vinguda d’arreu dels Països Catalans, tot agermanant poetes de moltes procedències, però amb una mateixa llengua, i fer de Montblanc i la Conca, per un dia, capital nacional de la poesia divulgant el seu bell patrimoni.

El regidor de cultura, Jordi Albalat, puntualitzava la bona sinergia entre patrimoni i cultura, que amb un acte com aquest es dóna vida a les pedres. Proposava també la seva continuïtat i consolidació l'any que ve, com a tercer edició, i treballar-hi ja des del dia següent a l'acte per fer-ho possible.

Està previst recitar poemes al Pas de Ronda, a Sant Miquel, El Call, la Font Major, Santa Maria, el Foradot, el Pla i l’antic claustre de l’Hospital de Santa Magdalena, tot seguint un itinerari tutelat pels guies turístics de l’oficina de turisme, que il·lustraran cada indret amb la seva síntesi històrica, itinerari on tothom hi serà ben acollit, públic i recitadors.

Tanmateix, hi haurà un acte central al Museu Arxiu, una cata de vins al Sindicat de Vinyaters de Montblanc i després està previst un dinar de germanor a Prenafeta.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres