Segona fase de la campanya Supera’t, reciclar compensa

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Durant el 2014 es va iniciar la campanya Supera’t, reciclar compensa, en el qual es va actuar en diferents sectors de la població i es van realitzar diverses actuacions: punts d’informació itinerant amb campanya al carrer, campanya als menjadors escolars i campanya a grans productors de matèria orgànica.

En aquestes actuacions es va conscienciar i explicar els avantatges del reciclatge de la matèria orgànica i reducció de l’abocament de la fracció a grans productors i centres d’ensenyaments; a la vegada que es va recollir i conèixer el seu grau de participació i diversos suggeriments que proposen per millorar el servei.

Amb aquestes bases es va crear la segona fase de la campanya. L’eix principal d’aquesta segona fase és el reforç de l’informació i implicació de la població de la comarca de la Conca de Barberà per millorar la segregació i el reciclatge dels residus municipals, principalment de la fracció orgànica, amb la finalitat de millorar la comarca, el medi ambient i disminuir el cost de tractament d’aquests residus no valoritzats.

Aquesta segona fase de la campanya de reforç té els objectius següents:
· Reduir l’abocament d’impropis de les diferents fraccions als diferents municipis.
· Incentivar la implicació de la recollida selectiva de matèria orgànica, paper, vidre i envasos en tots els àmbits de la vida quotidiana.
· Reforçar la campanya de segregació de les diferents fraccions, domèstica i comercial.
· Informar la ciutadania de com separar els residus i dipositar-los correctament als contenidors.
· Donar a conèixer els beneficis socials, ambientals i econòmics que comporta el reciclatge.
· Fer un reforç de campanya que arribi a tots els segments i col·lectius de la població, amb l’objectiu de reforçar la seva implicació.

Actuacions que es realitzaran són:
- Visites porta a porta a diferents ciutadans de la comarca per saber el grau de compliment de la realització de la recollida selectiva i el grau de satisfacció del servei de recollida de residus municipals.
- Punt d’informació per als ciutadans amb repartiment de bosses compostables, bosses de compost i díptics informatius.
- Repartiment de cubell de seixanta litres de matèria orgànica a centres educatius, residències d’avis i grans productors escollits segons l’enquesta prèvia de la primera fase.
- Repartiment de  cubells d’envasos de seixanta litres a centres d’ensenyament i llar d’avis.
- Campanyes publicitàries a mitjans de comunicació.

Amb aquesta segona fase de la campanya s’espera aturar la davallada de la recollida de matèria orgànica a la comarca, una tendència generalitzada arreu de Catalunya.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres