L’Ajuntament de Montblanc signa el protocol d’Intervenció en Xarxa en Situacions de Risc i/o Maltractaments a la Infància i a l’Adolescència de Montblanc

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Sala de Plens de l’Ajuntament de Montblanc ha acollit l’acte de signatura del protocol d’Intervenció en Xarxa en Situacions de Risc i/o Maltractaments a la Infància i a l’Adolescència de Montblanc aquest dimecres 2 de desembre.

Des de la Comissió d’atenció a la infància i l’adolescència de Montblanc, formada des de l’any 2010, on hi participen un representant de cada organisme i entitat, que directament amb els infants i adolescents del municipi (Regidoria de serveis socials, educació i joventut, Immigració, Mossos d’Esquadra, Policia Local, Psicòloga municipal, Pediatra, EAP, Directius dels centres educatius dels municipis, la unitat de tractament dels serveis socials ( TS + ES ) , Àrea de Joventut, el tècnic de justícia juvenil, l’EAIA (Equip d’atenció a la infància i l’adolescència) van començar amb l’objectiu d’estructurar protocols d’actuació conjunts referents a l’atenció de la infància i l’adolescència del municipi.

Primer es va crear el protocol d’absentisme escolar i després d’un any i mig de llarga feina han aconseguit unificar criteris i coresponsabilitzar del benestar dels infants i adolescents a través d’aquest protocol, el qual s’ha creat com una eina de detecció i valoració i on cada organisme es compromet a actuar davant les situacions de risc que es detecten a través de dos circuits d’actuació, depenent de la gravetat del risc, i amb la unió de tots els agents implicats amb cada cas.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres