Montblanc fa un balanç turístic d’enguany amb xifres rècord

Montblanc

Un instant de la roda de premsa
Un instant de la roda de premsa
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest dimarts 15 de desembre, Ariadna Ferrer, regidora de Turisme de Montblanc, va fer balanç des del punt de vista turístic de l’any que està a punt d’acabar.

L’any 2015 haurà estat un molt satisfactori per a l’Àrea de Turisme, amb xifres màximes en atenció a visitants, èxit en les novetats que s’han introduït i consolidació de tot allò que es venia fent. A falta de disposar de les xifres definitives de l’any, que es presentaran al gener, va avançar que 2015 suposarà el rècord de consultes ateses a l’Oficina de Turisme en els seus quinze anys de trajectòria. Se superaran les 18.000 consultes, cosa que haurà suposat haver atès més de 60.000 persones. El 2014 havia marcat el màxim fins ara, amb 15.620 consultes, i va justificar aquest augment degut principalment a la celebració de Brickània.

Precisament el Festival de Lego, estrenat el passat mes de juny, va ser un altre dels aspectes positius a destacar, ja que va assolir l’objectiu de dinamitzar un cap de setmana fluix turísticament i gual que ho és en general el mes de juny.

Sobre els esdeveniments de tardor es va fer incidència en les novetats i les millores que s’han anat introduint en tots ells, l’augment de visitants de Terrània, el rècord de visitants de Clickània, ja que ha tingut cinc dies de durada i la varietat de la programació de Safrània.

Es va parlar dels 15 anys del grup de Guies de Montblanc i de l’evolució positiva de les visites a la vila. S’han consolidat propostes lligades als restaurants, com el 2x1 en les calçotades i les visites gastronòmiques, s’ha estrenat la visita a les pintures rupestres des de Rojals, s’ha presentat nou material de promoció, s’han editat dos vídeos de gran èxit a les xarxes, i les xifres han anat en augment, destacant l’arrencada del curs pel que fa a les vistes escolars passant a doblar-se.

En l’apartat de comunicació va destacar la tasca que es fa a través del web i de canals més clàssics com són l’edició de material gràfic i les relacions amb la premsa.

Ariadna Ferrer no va avançar gaire novetats de l’any 2016, moltes de les quals estan associades a l’estrena de la nova oficina de turisme a l’edifici del celler modernista amb una nova senyalització, canvis en les visites guiades i nou material de promoció. A més, va parlar de millores i novetats en els esdeveniments i accions encaminades a garantir la satisfacció dels visitants, tant els més tradicionals com els segments emergents.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres